8 Ocak 2010 Cuma

Google Sitenizi Neye Göre Listeler? Listeleme Kriteri

Başlık Açıklama ve SEO
Sitemize ziyaretçi çekmek istiyorsak en iyi dostumuz hiç süphesiz ki Google’dir. Peki bir arama yapıldığında sonuçlar nelere göre listeleniyor? Herşeyden önce bunu görebilmek lazım diye düşünüyorum.
Gördüğünüz gibi başlık sergilenmiş, url [ sef uygundur :P ] gösterilmiş, açıklama verilmiş. Bu aramanın kelimeleri “SEO Nedir? Ne İşe Yarar? olacaktır sevgili dostlarım :)
Şimdi içinizden “Neden açıklama kısmındaki SEO lar kalın gösterilmemiş” olacaktır sanırım :)
Çünkü gereğinden fazla tekrar yapılmış. Sizcede öyle değilmi ? Tam 7 kere “SEO” kelimesini açıklamada kullanmışım. Gördüğünüz gibi açıklama kısmında en fazla 2 aynı kelime koyulaşabiliyor.  Demekki neymiş açıklama kısmını fazla abartmiyacakmışız, yoksa kaş yapalım derken göz çıkarırız.
Başlık kısmında ise “SEO Nedir ? SEO Ne işe Yarar” yerine “SEO Nedir, Ne İşe Yarar” yazsaymışım çok daha iyi bir sırada olabilirdim.
Aslında bende bunu bugün fark ettim arkadaşlar. Bu resmi sizlere bambaşka bir konu hakkında bilgi verirken kullanacaktım ama dikkatli baktığımda yukarıda yazdıklarımı keşfettim :) Kime niyet kime kısmet :)
Dipnot: Şimdi sizlere yazdığım şeylere uygun olarak düzenleyeceğim tüm yazılarımı :)

Hiç yorum yok: