7 Ağustos 2016 Pazar

Rubenis Vantilatör Montajı - Rubenis RBA-03 Ayaklı Vantilatör Kurulum Videosu

Sayın Okur,

Blogherşeydir'e hoş geldin. Sende benim gibi bir defa hem uygun hemde iş görsün diye rubenis marka bir vantilatör aldın , montaj klavuzuna baktın uzun uzun baktın şair burada ne anlatıyor, bu konunun öznesi kim gibi sorular soruyorsun ve kabul et kuramıyorsun :)

Bu konu senin için hazırlandı.



Bu konu Rubenis Ayaklı Vantilatör kurulumu ve montajı için hazırlanmıştır. Bu konu aşağıdakii konuları referans alabilir.

rubenis ayaklı vantilatör kurulumu, rubenis rba-03 ayaklı vantilatör nasıl kurulur, rubenis rba-03 ayaklı vantilatör kurulumu, rubenis vantilatör kurulumu nasıl yapılır, rubenis rbs-20 vantilatör kurulumu

Gelelim konumuza,

Geçtiğimiz temmuz ayı (2016) hazır media markt'a girdim. Evime birde vantilatör bakmak istedim. bir sürü abidik gubidik marka var. Birde ortası u tipinde nereden o kadar hava püskürttüğünü çözemediğim acaip acaip vantilatörler çıkmış. Ama benim niyetim en ucuz ürünü bulup almak. Sahibinden de 30 tlden bir kuruş aşağıya düşmeyen arkadaşıda selamlıyorum.



Neyse altım bir adet rubenis rba-03 eve gidince vurucam kırbacı vurucam kırbacı diye hayal kuruyorum.

Sanırsın hayatlar havai.

Aklıma geldi bende Hiçbir yerde geçmeyen fakat her zırt pırt kart hareketinde puan kazandıran sayın bankam akbankın free kartı vardı ee bunda cip para da var sordum 50 tl çip para var rubenis 49 tl

hemen kaptıgım gibi eve geçtim.

açtım kutuyu oda ne abi adamlar mühendise ürün satıyor sanki kendimi bir anda portatif gardrop kurarken hayal ettim hatta aynı o durumdayım.



Şu hangi raftı sunu nereye takıcaz hay aksi ters takmışım sök baştan.. Lannnnnnnn...

Neyse açayım youtubede dailymotionda vimeoda bir montaj videosu vardır diye düşündüm. Ama kimse tenezzül bile etmemiş neyse iş başa düştü 2 saat uğraştım ama sonunda kurdum.

ve sayın okur ben çektim sen çekme diye de video çektim. Kıymetini bil Kıpss ;)

Rubenis Ayaklı Vantilatör Montaj videosu aşağıda seviyorum sizi ;)

Alet Edevat: Bim tornavida takımı, S4 Mini Kamera, Anne Yardımı, Baba Zekası (Yanlız Baba karşı çıktı, Kendisini tenzih ediyorum. Halbuki biilse hayıır dualarını :))

video


Rubenis ülkemizde çok çeşitli sektörlerde hizmet vermekte. Ve F/P ürünleride yok enilmeyecek kadar az. Aşağıda eğer mümkün olursa videosunu konusunu çekip hazırlamayı dusundugum diğer çıkarmış oldukları vantilatör montaj / kurulum dökümanları mevcut.

RVT-12 Orion Kutu Vantilatör kurulumu
RVT-08 Galaxy Masa Vantilatörü kurulumu
RVT-14 Orion L Kutu Vantilatör kurulumu
RVT-20 Planet Ayaklı Vantilatör kurulumu
RVT-30 Venüs Ayaklı Vantilatör kurulumu
RVT-40 Trio Ayaklı Vantilatör kurulumu
RVT-50 Star Ayaklı Vantilatör kurulumu
RBA-03 Ayaklı Vantilatör kurulumu
RBA-04 Ayaklı Vantilatör kurulumu
RBA-SR31 Ayaklı Sarhoş Vantilatör kurulumu
RBS-15 Ayaklı Çelik Vantilatör kurulumu
RBS-20 Sanayi Tipi Vantilatör kurulumu
RBSR-40 Sanayi Tipi Vantilatör kurulumu
RBSR-45 Sanayi Tipi Vantilatör kurulumu
RBSR-50 Sanayi Tipi Vantilatör kurulumu
RBSR-55 Duvar Vantilatörü kurulumu
RBSR-60 Duvar Vantilatörü kurulumu
RBSR-30 Duvar Sarhoş Vantilatörü kurulumu
RBK-13 Masa Vantilatörü kurulumu
RBM-10 Masa Vantilatörü kurulumu
RBM-11 Masa Vantilatörü kurulumu
RBM-12 Klipsli Masa Vantilatörü kurulumu
RBT-15 Tavan Sac Vantilatör kurulumu
RBTA-10 Avizeli Tavan Vantilatör kurulumu
FC-140 Tavan Sac Vantilatör kurulumu
RBT-11 Tavan Sac Vantilatör kurulumu
RBT-12 Tavan Sac Vantilatör kurulumu
RBT-13 Tavan Sac Vantilatör kurulumu
RBA-05 Ayaklı Vantilatör kurulumu
RBK-23 Masa Vantilatörü kurulumu
RBM-15 Masa Vantilatörü kurulumu
RBM-16 Masa Vantilatörü kurulumu

Bu video youtube aracılıgı ilede yüklenecektir.

1 Mart 2016 Salı

KickAss To , KickAss Torrent, Kat.cr Üyelik / Register kaydı nasıl yapılır

Sevgili Torrent sevdalıları,

Bügün sizlerle önemli bir konuya değineceğiz. Bildiğiniz gibi bizler tamamen özgür bir dünyayı hayal ediyor ve özlem duyuyoruz. Fakat kapitalist düzende bu malesef gerçekleşemiyor. Sizlerde Torrent kullanıyor ve tamamen ücretsiz bir hizmet olan KickAss To , KickAss Torrent veya kat.cr'den torrent indiremiyorsanız ve register formunu tıkladıgınızda farklı farklı reklam yerine kayıt sayfası gelmiyorsa işte hatatınızı kurtaracak ufak bilgi;

artık direkt arama sayfası ile açılan site. eski halini daha çok seviyordum. filmler oyunlar v.b. diye tek sayfada hepsi bir arada dururdu. bu halini sevemedim.

gelen mesajlar üzerine edit :
- ana sayfada logoya tıklayarak 
- direkt https://kat.cr/full/ adresine girerek 
- üyelik alıp login olarak

eski sayfa görüntülenebilir.


Ekşiden alıntıdır: Yazar 


Ayrıca bir tavsiyede mevcut : ser sahiplerinin "copirayt mopirayt aga" diyerek ilgili torrentleri tek tek kaldırmasından dolayı kuşa dönmüş site. rarbg hala iyi bir seçenek gibi duruyor.

Ek olarak : ExtraTorrent.cc iyidir. Temizdir. Kullanınız :)


Sağlıcakla Kalın..

19 Şubat 2016 Cuma

Kariyer Haritası ve Yeni İş Dünyasına Etkileri hakkında Y KUŞAĞINA ÖNEMLİ TAVSİYELER

Ekşi Sözlükte Denk Geldiğim bir entry, Kariyer haritası başlığında yeni işe başlayacak kişilerin ve kendisini geliştirmek isteyenlere fikir verebilecek bir içerik oluşturulmuş.


evet bakalım gençler, kendini genç hissedenler ve sevgili y kuşağı. bu seferki insan kaynakları yazımızda kariyer planlaması nedir, kariyer haritası nasıl çizilir bunu öğreneceğiz. her zaman dile getirdiğim üzere kariyerinizi şekillendirmeye daha üniversite sınavına hazırlama aşamasında başlamanız gerektiğini söylüyorum size. çok basit düşünün; muhasebeci olacağım ben diyorsanız muhasebe okuyun, pilot olacağım ben diyorsanız anadolu üniversitesi havacılık bölümü okuyun, insan kaynakları tam bana göre diyorsanız gidin çeko okuyun gibi gibi örnekler çoğaltılabilir. burada bir parantez açmak istiyorum, günümüz türkiye şartlarında üniversiteyi kazanan kişilerin %90'ı istemediği bölümü sırf diploma olsun diye okuduğu için üniversite hayatınız bittikten sonrada güzel bir planlama/koordinasyon/organizasyonla yapmak istediğiniz meslekte kariyerinizi oluşturmanız mümkün.

26 Eylül 2015 Cumartesi

İncisözlük Askerlik Anısı PDF ve Tüm Görsel (2.Bölüm)


Öncelikle sevgili misafir arkadaş neden böyle bir konuya ihtiyaç duydugumu açılayarak başlamak istiyorum. İncisözlükte roadrunners*kenjackal NİCK'Lİ arkadaşın yayınlamış oldugu bu yazı çok tututldu  çok sevildi.Peki var olan bu yazıyı neden yeniden yayınlama ihtiyacı duydun diye soran olacak olursa bu yazının özelliği tüm içeriğin resim ve video gibi metalarında konuya dahil edilmesidir.Bilindiği üzere zamanla videolar resimler silinebiliyor. Bu içerikte tüm video ve resimler silinmeden kalacaktır. Hikaye içerisinde argo sözleri elimizden geldiğince iyileştirerek yayınladık.
       Benim bunları anlatmak amacım yağmuru yaad etmek. ve benim gençliğim benim neslim orada neler yaşadı onları aktarmak. başka bir niyetim yok. (RRSJ@İnci)

Şimdi 1995 şırnak askerlik hikayemi anlatıyorum hikayemize başlayabiliriz..

Bölüm 1'i Okumak için TIKLAYINIZ.


BÖLÜM 2 - VEDA

Neyse istirahat verdiler bize 3 gün tabi. Takılıyoruz öyle,
Bu feyzullah ve ilker de timlerine kendilerini falan kabul ettirmeye çalışıyo yani, otorite sağlamaca.
Ben de erdinçleyim,
Dedim
+ ANLAT BAKIYIM DELİ FİŞEK, NE BU SİNİR KİMMİŞ O KIZ ANLAT BAKIYIM DEDİM;
YAA GOMUTANIM BOŞVERİN NE ANLATACAM İŞTE EVLENMEK İSTİYON ANASI VERMİYOM DİYO, ANAMA SÖYLÜYOM ODA OLMAZ DİYO BANA DELİ OLUYOM İŞTE,
+ OĞLUM KIZIN GÖNLÜ VAR MI SENDE?
VAR DEDİ GOMUTANIM ODA BENİ SEVİYO, AMA ARAYABİLDİĞİM ZAMANLARDA ANASI HEP ÇIKIYO TELEFONA VERMİYO BANA TELEFONU,
+ NİYE OLUM DEDİ BİŞEY Mİ YAPTIN SEN YOKSA,
YOK GOMUTANIM NE YAPACAM, FUKARAYIZ GARİBANIZ DİYE İŞTE ONDAN NE BABASI İSTİYO BENİ NE ANASI,
+ ONLAR ÇOK MU ZENGİN?
YOO DEEL, AMA KIZLARINI ZENGİN BİRİNE VERMEK İSTİYOLAR.
+ E DEDİM NAPACAN OLUM VERMİYOLAR BAKSANA,
GAÇIRACAM GOMUTANIM, DÖNEYİM ASKERDEN İLK İŞİM O, GEÇECEM BABASININ GARŞISINA DEYECEM VERİYON MUUUU VERMİYON MUUU,
+ GÜLÜYORUM BENDE EEEE DEDİM?
EE Sİ VERİYOM DERSE ÖPERİM ELİNDEN, VERMİYOM DERSE ALIR GOYARIM SIRTIMA GAÇIRIRIM GIZI.
+ NEYMİŞ BU ''G''IZIN İSMİ BAKIYIM (ŞİVESİ ÇOK HOŞUMA GİTTİ)=)
 FAHRİYE
+ DEDİM OLUM YA SENİN ASKERLİĞİN BİTMEDEN VERİRLERSE,
GOMUTANIM  VALLA GAÇARIM BİLLA GAÇARIM BULURUM O ADAMI VURURUM GAÇIRIRIM GIZI,
+ LAN MANYAK ASKER KAÇAĞISIN NEREYE GÜTÜRECEN KIZI,
 BURAYA ŞIRNAK A GETİRİRİM GOMUTANIM, BEN ELLERE NASIL VERİRİM FAHRİYE Mİ,

25 Eylül 2015 Cuma

Bad Request (Invalid Hostname) Hatası ve Çözümü



Bad Request (Invalid Hostname)

Ziyaret etmiş olduğunuz bir web sitesinde Örneğin imgur.com i.imgur.com adreslerinde "Bad Request (Invalid Hostname)"  uyarısı ile karşılaşıyorsanız. Bu sitede IP veya Sunucu başlığı hatalı olması sebebindendir.

Hatalı IP ve Host erişim sorununu gidermek için aşağıdaki adımları izleyebilirsiniz.

Kullanıcılar için ; 

ZenMate, Browsec vb. VPN eklentisini kurunuz ve aktif ediniz. Artık Hatalı istek Sunucu bulunamadı hatası karşınza gelmeyecek ve doğru bir biçimde sayfayı görüntüleyeceksiniz.

Web Sayfası Sahipleri için;

IIS Yöneticisi'ni açın.

Web siteleri klasörünü sağ taraftaki çerçeve sitelerinin tümünü görüntülemek için genişletin.

Etki alanı adını şimdi sağ tıklayın ve “Özellikler”i seçin.

Web Sitesi sekmesinde, Gelişmiş düğmesini IP adresini tıklatın.

Bu ana site için başlıkları ve tüm görüntülemelisiniz..

Bir ana site için başlık eklemek için “Ekle” düğmesine tıklayınız.
Bu örnekte www ana başlık eksik olması sebebiyle eklemek için gidiyoruz.

Şimdi etki alanı bağlantı noktası  seçin ve 80 portunu girin çalışıyor aynı IP adresi için etki alanına www versiyonunuda ekleyiniz.

Üç kez Tamam'ı tıklatın ve asunucu üst bilgisi başarılı bir biçimde eklenmiş olacaktır.

16 Ağustos 2015 Pazar

Zaman Geriye Getirilemeyecek En değerli hediyedir



Ekşi Sözlükte Gördüğüm Muhteşem bir yazı ;

Gençlere Büyüklerden Altın Değerinde Nasihatler  #Paylaşın..


zaman insanin elindeki en onemli, en degerli, en kiymetli seydir ve ne kadar basarili, zengin, guclu olursaniz olun gecen zamani geri getirmek gibi bir sansiniz yok. bu yuzden ne yaparsaniz yapin bunun bilincinde olun ve gecen zamanin kiymetini bilin. belli bir disiplin gelistirin ve hayatinizi bu disipline gore idame edin. mesela gunde 2 saat bilgisayar/ps/xbox oynayacaksaniz bu 2 saati gecmesin. oturup gencliginizin en guzel yillarini gunde 7-8 saat internette dolasarak veya bilgisayar oynayarak harcamayin. bu vaktin degerini sonradan anlayacaksiniz. hayatinizin her anini bir seylerle doldurun. bos oturmayin.


20'li yaslarin sonuna kadar belli konularda bir disiplin olusturdunuz olusturdunuz, ondan sonra bunu olusturmak cok ama cok zor. mesela 20'li yaslarin sonuna kadar her gun banyo yapma, gunde en az 2 kere dis fircalama, haftada 4-5 gun spor yapma gibi disiplinler edinmediyseniz bu yastan sonra edinmeniz cok ama cok zorlasiyor.

eger 20'li yaslardaysaniz omur boyu gecerli arkadasliklar kurabileceginiz son sanslariniz geliyor. belli bir yastan sonra kuracaginiz ve baslatacaginiz arkadasliklariniz daha resmi olacaktir ve samimiyete ulasmak daha zor olacaktir. bu yuzden 20'li yillarinizi bu konuda da en iyi sekilde degerlendirmeye bakin.

kendinizi donanim olarak gelistirebildiginiz kadar gelistirin, alabildiginiz kadar sorumluluk alin. zamaninda biri bana "hayatta insanlarin sana verecekleri deger aldigin sorumluluklarla dogru orantilidir" demisti. sakin "aman yapamam, beceremem, elim tutmaz" demeyin, elinizi korkak alistirmayin. bir seyi yapmaya calisip beceremezseniz en azindan ders almis ve kendiniz hakkinda yeni bir seyler ogrenmis olursunuz. yabanci dilden tutun teknik konulara kadar 20'li yaslarin sonuna gelmeden ogrenebildiginiz kadar sey ogrenin, gelisebildiginiz kadar gelisin ve mumkun oldugunca donanim sahibi olun.

kendinizi taniyin. gucunuz nelere yeter, nelere yetmez, nelere tolerans gosterebilirsiniz, nelere gostermezsiniz, guclu ve zayif yanlariniz nelerdir, bunlari cok iyi ogrenin. insan kendisini taniyamazsa hicbir seyi ogrenemez, ogrense de ogrendikleri bosa gider cunku surekli ayni hatalari yaparak surekli ayni tuzaklara duser. en iyi yaptiginiz is neyse onu kesfedin ve o alanda varolan yeteneginizin korelmesine izin vermeyin. herkesin cok iyi oldugu, yeteneginin cok ust duzeyde oldugu en az bir konu vardir ama cogu insan kendi yeteneginin ne oldugunun farkinda degildir. ozel yeteneginizin ne oldugunu kesfedin (deneme yanilma yontemiyle) ve o isi meslek olarak yapmaniz mumkun degilse bile (finansal kaygilardan dolayi) surekli pratik yaparak gelistirmeye bakin.

ask iliskilerinde kimsenin kulu/kolesi olmayin. bu tur iliskileri abartmadan yasayin. sizi istemeyen birinin pesinde yillarca dolasip omrunuzu heba etmeyin, yine sizi cok seven ve deger veren birini ottan boktan meseleler yuzunden kirip hayatinizdan uzaklastirmayin. bir iliski olmuyorsa olmuyordur. bazi iliskiler goruyorum, iliskinin kendisi 1 sene, "uzatmalari" 3-4 sene suruyor. hayatinizi bok etmek istiyorsaniz bu tur iliskiler sizin icin birebir ama duzgun bir hayata sahip olmak istiyorsaniz bunu kendinize yapmayin.

(klasik turk hatasidir) biriyle tamamen samimi olmadan enseye saplak, gote parmak sakalar yapmayin. biriyle tanistiginizda en basta bir resmiyet olur ve o kisiyi taniyip belli bir samimiyete ulasmak zaman alir. bu surec icinde karsidaki adam nelere kizar, nelere kirilir, sabri ne kadardir bilemezsiniz. gidip de 6 aydir tanidiginiz bir adama 10 yillik arkadasinin yaptigi samimiyette sakalar yapip adami kaybetmeyin. bu hata yurtdisinda turkler'in siklikla yaptigi bir hata cunku canayakin bir millet oldugumuz icin biriyle tanisinca hemen samimi olmak istiyoruz. bu tur seyler vakit alir.

yurtdisi demisken, imkaniniz varsa mutlaka yurtdisi tecrubesi edinin. yurtdisi demisken akliniza almanya'ya gidip oradaki turk mahallesinde turkler'le takilmak gelmesin. yine paris'e, new york'a gidip avm'lerde gezip geri gelmek de gelmesin. farkli insanlarla tanisin, farkli kulturleri taniyin, bazen bildiginiz herseyi unutup sifirdan baslayin ki eski ogrendikleriniz sonradan ogreneceklerinizi etkileyip kirletmesin. yabanci bir ulkedeki biri bir sey anlatirken "elin amerikali/avrupali cahili ne bilsin" diye yaklasmayin, en cahil, en aptal insanin bile karsisindakine ogretecek/anlatacak bir seyi olabilir. kaldi ki biraz oturup konusunca karsinizdaki insanin hic de cahil olmadigini, oldukca donanimli oldugunu gorebiliyorsunuz. onyargilarinizi yikmak icin yurtdisi tecrubesi cok onemli (bununla birlikte turkiye'de de daha once hic gitmediginiz bir yere giderek bunu tadabilirsiniz. mesela batida buyuduyseniz dogu illerini ziyaret ederek ise baslayabilirsiniz).

kendi ayaklariniz uzerinde durmayi ogrenin. gidip 30'lu yaslara kadar, anne babanizla yasarsaniz ve onlar sizi bir yavru kediye bakar gibi el bebek gul bebek buyuturse hayata atildiginizda cok ama cok zorlanirsiniz. kendi kendinize yetmeyi ve yukarda dedigim gibi sorumluluk edinebilmeyi ogrenin. eger anne babanizin cok ustune duserek yetistirdigi biriyseniz en basta eliniz korkak alisacaktir ama korkmayin, bu tur seyler zamanla ogrenilir. olaya sadece finansal da bakmayin, mesela bir yemek yapmayi, temizlik yapmayi, gomlek katlamayi ogrenin.

markette sekerleme ve oyuncak reyonuna saldiran cocuklar gibi olmayin. sabirli ve sakin olmayi ogrenin. hayatta elde etmek istediginiz seyleri calisarak ogrenebileceginizin bilincini edinin. kisa yoldan zengin olma hayalleri kurmayin, zaten kisa yoldan zengin olmayi vaadeden yontemlerden cogunun amaci sizi soymaktir. bir kek 100 derecede 40 dakika pisirilmesi gerekiyorsa ve siz onu 200 derecede pisirip 20 dakikada bitirmeye calisirsaniz keki yakarsiniz. sabirli olmayi ogrenin ve yasadiginiz andan zevk alin.

yasadiginiz sehirde/kasabada/mahallede/koyde/ulkede (her neyse artik) mutlu degilseniz omrunuzu orada heba etmeyin, daha mutlu olacaginizi dusundugunuz bir sehre/kasabaya/mahalleye/koye/ulkeye gitmenin yollarini arastirin. bunu ne kadar genc yasta yaparsaniz o kadar az sorun yasarsiniz. evlenip coluk cocuga karistiktan sonra insanin bir yerden bir yere gecmesi, hayat stilini degistirmesi 10 kat zorlasir.

hicbir ama hicbir konuda fanatiklik yapmayin (futbol, siyaset, din, muzik...vs). en yakin arkadaslariniza/akrabalariniza sirf farkli renklere gonul verdi, sirf farkli muzik turunden hoslaniyor diye dusmanlik beslemeyin. sizin "ugruna olurum, yanarim biterim" dediginiz futbolcularin, siyasilerin, sarkicilarin hicbirinin umurunda olmadiginizi unutmayin. birak kendi ulkesini, baska ulkelerin takimlari icin bile fanatiklik yapan var. adam turkiye'de yasiyor, los angeles lakers uzerinden fanatiklik yapiyor. los angeles lakers'in her macina giden dogma buyume los angelesli adam bile fanatiklik yapmiyor. adam belki 300 dolar verip maca gidiyor ama takimi yenilirse "tuh yenildik, neyse eve gidip jennifer'a atlayayim bari" diyor. zaten ugruna yanilip bitilen futbolcular da mac bitince 10 dakika uzulup sonra keyifli hayatlarina geri donuyor. sen uc kurus maasindan ayirdigin parayla "takima destek" olsun diye lisansli urun aliyorsun, futbolcular o yunan adasi senin, bu yunan adasi benim, o manken senin, bu manken benim atlayip duruyor.

cesitli takimlarin futbolcularinin yoneticilerinin arasindan su sizmazken taraftar birbirini yiyor. bu tuzaga dusmeyin. yemin ediyorum futbol izlemeyi biraktigimdan beri (dunya kupalari ve belli basli uluslararasi maclar haric) hayatimdaki stres katsayisi 10 kat dustu. "futbol izlemeyi birakin" demiyorum ama futbolu cogu zaman oynayan oyuncular bile seyirciler kadar ciddiye almiyor. su hayatta futbol dahil hicbir konuda fanatiklik yapmaya degmez.

bir konuda belli bir gorusunuz varsa sadece o gorusu destekleyen degil, zit goruste kitaplar da okuyun. atiyorum, eger siz siyasi olarak "x" gorusune sahipseniz ve sadece "x" gorusunu destekleyen kitaplar okursaniz cok fazla sey ogrenmezsiniz cunku zaten "bildiginiz" veya "bildiginizi dusundugunuz" seyleri teyit edersiniz. arada "z" "w" "v" goruslerinin de kitabini okuyun. korkmayin, davanizdan sizi kimse geri ceviremez ama farkli gorusler hakkinda fikir sahibi olmak insanin ufkunu acar. hicbir sey kazanamasaniz bile karsit arguman gelistirmeyi ogrenirsiniz.

hicbir sey icin gec degil! kucukken icinizde ukte kalan bir oyuncak mi vardi? gidin o oyuncagi alip oynayin. icinizde hicbir sey kalmasin. bazi seyleri gec yasamak hic yasamamaktan iyidir.

not: 30 yasina gireli 8 ay oldu. 30'lu yaslardaki tecrubelerim arttikca buraya yeni seyler eklerim.

Kaynak: https://eksisozluk.com/entry/54048298

4 Temmuz 2015 Cumartesi

Dünyanın En Hızlı Korna Çalan Şöförü - Hızlı Korna Nasıl Çalınır

Korna hepimizin bildiği gibi arabalarda yıllardır kullanılan Olmasada olur ama Türk insanı için Bir kornanın birden çok anlamı olabilir.

Ufak bir hikaye ekleyelim sonra konumuza dönelim


minibusculerde bu bagimliligin sebebi "potansiyel musteriyi bir sonraki minibuse kaptirmamak" ise, korna calmanin tek aciklamasi "dikkat cekmek" olabilir. simdi minibus caddesindeki ya da e-5 uzerindeki bir duraga gidelim, beklemeye baslayalim.

teoride kornanin calindigi an (daat daat!) kornayi duyup, hangi minibusun caldigini anlayip, (daridaridari!)o minibuse dogru yonelmeniz bekleniyor sizden. e ama :

a) kornayi duydugunuzda (daaaat!)sabit duruyorsaniz, minibuse bir iki adim uzakliktaysaniz, muhtemelen (didiidiiiit!)zaten minibus bekliyorsunuzdur; geleni farkeder ve binersiniz.(daat daat!)
b) kornayi duydugunuzda sabit duruyorsaniz, ve ayni hatta ait (daat daat!)birden fazla minibus varsa en yakinda duran, en bos, en "biraz sonra kalkacak gibi gorunen"e binersiniz. (dat!)(ben sahsen gidip de daha fazla korna caldi diye (daat daat!) secim yapmam, hatta kulagima etkisiyle orantili sekilde (daat daat!) kufurlerimi derinlestiririm.)(ebuuube ebuuuuuuube!)
c) minibuse binmeye (doooooot!) niyetli bir sekilde yola dogru yuruyen bir insan evladiysaniz, durakta bekleyen (diiit!)minibuse yetisince binersiniz. (daat dari daat dari!)bir baska deyisle, o an minibuse (daat daat!)binmeyi dusunmuyor iseniz, yolda baska bir sebepten dolayi duruyorsaniz kornayi duyunca "dur bi su minibuse bineyim!" demezsiniz. (demezsiniz degil mi? demeyin.)(dididididit!)(daat daat!)(duuut!)

(kafam fallofos oldu, tekrar sourtimes studyolarina donuyoruz.)

hem amac potansiyel yolcunun dikkatini cekmek ise, korna calma eylemini mumkun oldugunca siradisi bir sekilde yapmak gerekli degil midir? peki neden minibusculerin buyuuuk bir cogunlugunun kornasi aynidir? sofor bey neden minibuse takacagi alternatif bir yontem- mesela isik- kullanmaz da, etrafindaki 34523 tane minibuscuden ayrilmak icin diger 34522 tanesiyle ayni yontemle dikkat cekmeye calisir?

tum minibusculeri toplayip "bak canim, bak arkadasim; hepiniz korna calmayi bir gun birakin, gunun sonunda ayni sayida yolcu tasimis olacaksiniz. sizi de bir deneme yapalim mi? ha kuzucigim?" tadinda bir konusma yapmayi basarabilseniz bile, bir ise yaramayacagi icin, her daim kulaklikta muzikle gezip bu entrynin yazarinin ki$isel kahramani zican adami beklemek, yolun ortasinda gotunu minibuslere donup "bodoffffffff" sesi cikartarak minibuslerin havalarda ucusmasini hayal etmek, thor'un cekicini alip disari ciktiginizi, korna calan minibusun uzerinde yeni cekiciniz mjollnir'i denediginizi dusunmek sinir sisteminiz icin en faydali hareket olacaktir.

(iste bu yuzden, sirf bu yuzden iste; bi minibuscuye yaklasip "daha ne kadar basmayi dusunuyorsunuz o kornaya" diye sormanin hicbir alemi yoktur, o anda hata verip sonlaniyorlar, ama 2 saniye sonra korna_calma_servisi arkaplanda tekrar calismaya basliyor.)

Şimdi Konumuza Geri Dönelim:

İşte sizlere Dünyanın belkide en hızlı korna çalan şöförü;

video