|
GörünmeOsmanlıca zuhûr terimiyle dilegetirilirdi. Kelâm biliminde “yeni koşulların meydana gelmesinden ötürü Tanrı argısının değişmesi” anlamındadır. Örneğin Tanrı, oğlunu kurban etmesi için İbrahim’e verdiği buyruğu sonradan geri almıştır, kendisiyle görüşmesi için Mûsâ’ya ayırdığı zamanı sonradan uzatmıştır.
Kutsal kitaplar bunun daha birçok örnekleriyle doludur. Ne var ki Sünnîler, Kur’an’da açıkça ilerisürülen Levhi Mahfûz (Önceden yazılıp saklanmış levha, başyazısı)’la çeliştiği için bedâ‘ı yadsırlar. Şiîlerse bu ilkenin dine geniş bir özgürlük vereceği kanısındadırlar.
Gizemcilere göre Tanrı’nın levhası iki tanedir: Birinde kesin kararları yazılıdır, ötekinde yeni koşulların meydana gelmesiyle değişebilecek kararları yazılıdır.
kaynak
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder