ie etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster
ie etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster

17 Ocak 2010 Pazar

İnternet Problemi

internet problemleri
Selam Arkadaşlar Sizlere başıma gelen daha doğrusu hayat damarlarımdan biri olan internetimin beni nasıl sinir ettiğinin ve firefox ile modem arasında fizike aykırı bir ilişkinin oldugunu anlatmaya çalışacağım. Olay tamamen 15 dkk önce gerçekleşti.
Konuyu bir foruma ekleyecektim fakat bloguma yazayım okurlar bilgilensin istedim :)

İyi geceler öncelikle şimdi benim internet uzunca bir süredir problemli ve ne tt servisi geldi ne aradı hoş aradı tarih belirledik ama dönen kimse olmadı

bayram öncesi (kurban) apartmanımızın önündeki telefon kutuların değişimiyle bizim hattı baglamayan turk telekom yetkilileri ile başlayan internet problemim kesilmeler kopmalar derken zar zor girebildiğim internettime acaip bir haller oldu.Fizike aykırı bir durum söz konusu

hafta sonları evime gelip bilgisayarını kullanabilen birisiyim haftadan haftaya geliyorum evime makinada ie firefox opera chrome gibi bilimum tarayıcılar mevcut fakat ben firefox kullanıyorum şimdi şöyle bir durum oldu

pc'yi açtığımda modemde link ışığım gayet normal yanıyorken ie ile internete girmeye çalıştıgımda sayfa görüntülenemem hatası alıyordum modem arayüzünden baktığımda modem wan ipsi alamıyordu yani sebep bundan diyerek beklemeye başladım daha öncede alamıyordum ama bir süre sonra geliyordu bu sebepten bekledim can sıkıntısından 1 film bitirdim dönüp bakıyorum wan ipsi yine yok işte tam yatmaya niyetliyken yani bundan 5 dkk önce birde firefoxu açayım dedim açmamla internetin gelmesi bir olduwan ipsine baktım oda gelmiş bu modemler firefox arasında nasıl bir ilişki var creative'in mozzillaya bir saplantısımı var da bana ip vermiyor.ömrü hayatımda böyle problem duymadım görmedim. makina açıldıgında ie ile açarsak wan ip sebebiyle internet yok firefoxaa dönersek wan ipmiz geliyor nasıl bir mantıktır anlamış değilim p.tesi şu modemi iyibir test edelim bakalım belki arkadaş saçmalıyordurki öyle gözüküyor.

11 Ocak 2010 Pazartesi

Tarayıcıların Güvenlik Kralı Chrome


Tanınmış bir güvenlik uzmanı, bütün internet tarayıcı geliştiricilerin, Google'ın Chrome internet tarayıcısını örnek alması gerektiğini belirtti.

Mac Hacker'ının El Kitabı'nın yazarlarından Dino Dai Zovi bir güvenlik uzmanı. Zovi, Chrome'un güvenilmeyen verileri işletim sisteminin kalanında yalıtma özelliğinin, güvenlik açısından kritik olduğunu belirtiyor.

Kaspersky Labs'ın ThreatPost blog'unda yazan Dai Zovi, kum havuzu tekniği ile diğer uygulamalardan yalıtılan bir tarayıcının, internet ve masaüstü bilgi güvenliği için kritik öneme sahip olduğunu belirtti. Bu açıdan diğer geliştiricilerin de bu özelliğe ağırlık vermesi gerektiğini aktardı.

Kum havuzu tekniği ile birbirinden yalıtılan uygulamalar, hackerların işini son derece zorlaştırıyor.

Bir saldırgan işletim sisteminde bir yeri ele geçirdiğinde zincirleme şekilde bütünü ele geçirebilir. Ama kum havuzu içinde yalıtılmış uygulamalarda bu çok zordur. Zovi bunun yanında uygulamaların izin seviyesinin değiştirilmesinin de önemli olduğunu belirtti.

Kum havuzu uygulaması hackerları başka metotlar uygulamak zorunda bırakıyor, uygulanması daha zor metotlar. İnternet tarayıcıların gelecekte işletim sistemi haline geleceğini düşünen Zovi, Google ile benzer şekilde düşünüyor.

Google Chrome internet tarayıcı çıktığı ilk günden bu yana kum havuzu tekniği kullanıyor, sekmeleri bile birbirinden bağımsız çalıştırıyor.

Internet Explorer 7 ve IE8 tarayıcılarda, Vista ve Windows 7 üzerinde "Protected Mode" var ve bu uygulamanın yetkilerini azaltıyor.

Bu saldıranların veri yazmasını, elden geçirmesini veya zararlı yazılım kurmasını engellese de tamamen yalıtmıyor ve Dai Zovi'ye göre yeterince koruma sunmuyor.

Dai Zovi "Mozilla Firefox, Apple Safari ve Opera internet tarayıcılar ise kum havuzu ya da yetki kısıtlaması özelliğine sahip değil. Apple Snow Leopard'da bir miktar kum havuzu uygulaması getirdi. Bu özelliğin Safari'ye de gelmesini bekliyorduk ancak bu gerçekleşmedi" dedi.

Mozilla, Electrolysis adı altında yürüttüğü projede, Chrome gibi yalıtım özellikleri üzerinde çalışıyor. Bu özelliğin Firefox 4.0 ile 2010 sonunda ya da 2011 başında gelmesi bekleniyor.