4 Eylül 2011 Pazar

C# Sharp yazı içerisinden metni cümleyi silme


C Sharp programlama dili adeta bir sakız gibidir.Nereye çekersen oraya uzar.Yazmış olduğunuz yada program içerisinde bulunan bir metin içerisinde istediğiniz bir alanı temizleyebileceğinizin nekadar basit olduğunu bir düşünün.

Evet ilk olarak bende o şekilde düşünüyordum. Yardım alsanız bile mutlaka programda ufak tefek eksikler çıkıyor bizi de bu sorun kanser etmeye yetiyor. Uzun aramaları sonucunda 2 - 3 satırlık kod ile ben çözümümü buldum ve benim gibi acemi arkadaşlar için bu çözümü yayınlamak istiyorum.

İlk olarak eklememiz gerek kod parçacığı :

using System.Text.RegularExpressions;

RegularExpressions; Kütüphanemizi programımıza dahil ediyoruz. Daha sonra bu kütüphane içerisindeki Regex.Replace komutu içinde silmek yani bir nevi boşuk karakteri ile yada hangi karakter ile değiştimek istiyorsanız. o karakterle değiştirmek istediğiniz cümleyi değiştirebilirsiniz.

Regex.Replace kullanımı

Anlamı değiştirmekde olsa biz silme için şu şekilde kullandık
Regex.Replace(Metnimiz,Silinecek ifade,"");

Bir Örnek:


string yazitirnak = richTextBox1.Text;
yazitirnak = Regex.Replace(yazitirnak, "Ali", "");// Yazı içerisindeki tüm ali geçen ifadeleri boşluk ile değiştir yani bir nevi silme işlemi yapıyor.
yazitirnak = Regex.Replace(yazitirnak, "Veli", "-");// Yazı içerisindeki tüm veli geçen ifadeleri tire işareti ile değiştir
//Bu şekilde silme işlemini manuel yapabilirsiniz.Yok ben dışarıdan müdahale edeyim ve istediğimi silsin //istediğimi değiştirsin isterseniz.
yazitirnak = Regex.Replace(yazitirnak,textbox1.text, "");// Yazı içerisindeki metinden biz text box 1 de hangi //değer yazı varsa o değer yada yazıyı yazı içerisinden siler


richTextBox1.Text = yazitirnak;



Eğer sizde bu bilgiyi faydalı buluyorsanız yorum olarak bizlere iletin

Hiç yorum yok: