22 Mayıs 2010 Cumartesi

Yazıcı Çevrimdışı Problemi (Çevrimiçi Olmuyor)

Bu gün başımıza gelen ilginç bir problem.HP Deskjet modelli alt seviye yazıcısı yazı yazmıyor problemi ile elimize geldi.Bizde yazıcıyı hp'nin resmi sitesi aracılığı ile Temel driver'ını kurduk.Yazıcı güzel bir şekilde yüklendi hata alınmadı iş yazıcı yazı göndermeye gelince bir anda yazıcı çevrimdışı oldu.Çevrimdışı yazıcı modunda yazıcıya hiçbir komut veremiyorsunuz.

Hemen problemin çözümü için bu problemi daha önce yaşayan arkadaşlarımızın konularını araştırmaya koyulduk.Google Yazıcı Çevrimdışı yazdık ve sonuçları birbir dolaştık.

Çözüm önerileri ise şu şekildeydi: (Ç = Çözüm / Y = Yorumumuz)

Ç= Denetim Masası Yazıcı ve Faksları açıp yazıcının üzerine sağ tıklayıp Çevrimiçi seçebilirsin.

Y= Öyle bir seçenek yok ancak elinizle yazıcıya sağ tıklayıp çevrimdışı yaparsanız o seçenek çıkıyor.

Ç= Yazıcıyı kaldırıp yeniden yüklemeyi deneyebilirsin.

Y=Güzel bir öneri fakat zaten biz sıfırdan kurduk bilgisayarımıza ama sonuç negatif

Ç = Usb Kablodan Olabİlİr Yenİ Bİr Kablo İle Bİr Dene

Y = Bir öneri daha buda güzel evet bazen arasıra saçmalayabiliyor kablolardan dolayı.Kablonuzun usb girişlerini yinede bir kontrol edin okunmayacak derecede kararmış ise değiştirmenizde fayda var

Bu süper çözümlerden sonra yine benim problemim çözülmedi.Problemimi çözen Kullandığım yazıcının üreticisi olan HP Daha doğrusu benim problemin tam olarak neden kaynaklı olduğumu görmemi sağladı.Daha önce Kendisinden pek haz etmediğim HP Digital imaging monitör / Hp Dijital görüntüleme izleyicisi (Hani hep o sağ alt bölümde saatin yanında olan HP Digital imaging monitör bu güzel simge) beni uyarıyordu.Hemen sağ tıkladım. En üst sekmedeki yazıcımı seçtim.

Hp Dijital görüntüleme izleyicisi Benim yazıcımın çevrimdışı probleminin sebebinin kartuşlardan yaptığını söylüyordu.Daha doğrusu siyah kartuşum arızalıymış.Sebebimi henüz belli değil.Eğer sizde Hp marka bir yazıcıya sahipseniz ve yazıcı çevrimdışı problemi yaşıyorsanız HP Digital imaging monitör programını mutlaka bilgisayarınıza kurunuz.

3 yorum:

Adsız dedi ki...

hp F380 çok adi bir yazıcı imiş, 4 yıldan beri her yazı yazmak istediğim zaman çevrimdışı. Tamiratına vermiş olduğum paralarla en iyisin den birkaç tane yazıcı alabilirdim.

ydgrt dedi ki...

yaptım sağol admin yaa

Adsız dedi ki...

hp laserjet p1102 model yazıcım var ilk kurduğumda çevrimdışı problemi yoktu format attıktan sonra yazıcıyı tekrar kurdum yazıcı çevrimdışı gözüküyor düzeltilmiyor problem yazıcıda ise daha garantisi var arızanın bir çözümü varmı yoksa garantiye mi yollayayım