21 Temmuz 2010 Çarşamba

inpageerror hatası sebebi ve çözümü


Bugün elimize gelen oem(markasız) bir bilgisayar kasasına yeni işletim sistemi kurulması istendi.Işletim sistemi olarak windows xp 32 bit sürüm yüklenecekti.İşletim sistemi kurulumu yapıldı işletim sistemi açıldı fakat gerekli programları yükleme ve çalıştırma esnasında başlıktada elirttiğimiz hata karşımıza geliyordu.InPageError her program çalıştırma işleminde ve her harekette karşımıza çıkmaktaydı. Bizde sorunun yeni işletim sistemi kurulumu yapıldığı için yazılımsal olmayıp tamamen donanımsal olduğuna karar kıldık ve tek tek bilgisayarı parçalara ayırdık ve uzay montajı yaparak saf halde yeniden işletim sistemi kurduk fakat değişebn bir nokta olmadı. Elimizde kalan parçalar Anakart işlemci Harddisk ve ram oldu bu hatanın sebebi olarak ilk şüphelendiğimiz bilgisayar parçası ram'di. DDR 400 mhz hızındaki remimizi değiştirdik.Çalıştığından emin olduğumuz ram ile sistemi yeniden çalıştırdık.Fakat aynı inpageerror hatası karşımıza geliyordu.Tam o sırada harddiskten Head Crash sesleri gelmeye başladı.Kafa vurma safhasına gelen harddiskimiz işletem sisteminin bu şekilde saçma hatalar vermesini sağlıyordu.

Çözüm olarak Harddiskimizi değiştirerek huzura erriyor(sun)uz.

Not:Ek olarak In Page Error hatasının çözümü için arama motoru google'da araştırdığımızda sıklıkla karşımıza KERNEL DATA INPAGE ERROR hatası geliyor ve KERNEL DATA INPAGE ERROR çözümü sunuluyordu.Bizim hatamız ile bir ilgisi yoktur.


Eğer sizde bu bilgiyi faydalı buluyorsanız yorum olarak bizlere iletin

Hiç yorum yok: