22 Haziran 2010 Salı

Windows XP'de Tehlikeli Bug : Yardım ve Destek altındaki tehlike

Yardım ve destek

Halen Windows XP veya Windows Server 2003 işletim sistemlerini kullanan var ise bu bug sizleri ilgilendiriyor.Windows XP veya Windows Server 2003 makinelerde yeni keşfedilen kusur gidermek için microsoft tarafından yayınlanan bir yama çıkartılmıştır.

Bu Bug Tehlikeli midir? Evet, bu bug ile özel kodlu bir web sayfası görüntülendiğinde bilgisayarınızın tüm kontrolünün sizden çıkar ve bilgileriniz farklı kişilerin eline geçebilir.

Yeni keşfedilen bu BUG tam olarak Windows Yardım ve Destek Merkezi (Helpctr.exe bir kusur) üzerinde kısa bir süre önce keşfedilen bu açıktan yabancı kişilerin nasıl yararlanabileceğini göstereceğiz. Bu açığı bazı siyah şapka hackerlar tarafından hazırlanan bu açığa özel olarak kodlanmış bir web sayfasını sizlerin ziyaret etmesi ile bilgisayarınızın bu kusuru ile PC'lerdeki tüm bilgiler çalınabilmektedir.

Microsoft bu bug için bir çözüm paketi yayımladı.Sizde bu açığı gidermek istiyorsanız şu sayfayı ziyaret ediniz.Sayfa üzerindeki "Fix" butonu ile bu güncellemeyi XP işletim sistemli bilgisayarınızda aktif edin(KB2219475)

microsoft fix


Bu yama ile Yardım ve Destek merkezi devre dışı kalacaktır.Zaten hayatında yardım ve destek bölümünü kullanan kaç kişi vardır ki?

Bu Yazılım hatasından Windows 7, Vista, 2000 çalıştıran veya Server 2008 çalıştıran işletim sistemleri etkilenmemektedir.Bu tehlikeli bug'dan etkilenen işletim sistemi listesi aşağıdadır.

* Microsoft Windows Server 2003 Service Pack 2, Ne zaman ne ile kullanilir:
o Microsoft Windows Server 2003 Standard Edition
o Microsoft Windows Server 2003 Enterprise Edition
o Microsoft Windows Server 2003 Datacenter Edition
o Microsoft Windows Server 2003 Web Edition
o Microsoft Windows Server 2003, Datacenter x64 Edition
o Microsoft Windows Server 2003, Enterprise x64 Edition
o Microsoft Windows Server 2003, Standard x64 Edition
o Microsoft Windows XP Professional x64 Edition
o Microsoft Windows Server 2003, Datacenter Edition for Itanium-Based Systems
o Microsoft Windows Server 2003, Enterprise Edition for Itanium-based Systems
* Microsoft Windows XP Service Pack 2, Ne zaman ne ile kullanilir:
o Microsoft Windows XP Home Edition
o Microsoft Windows XP Professional Edition
* Microsoft Windows XP Service Pack 3, Ne zaman ne ile kullanilir:
o Microsoft Windows XP Home Edition
o Microsoft Windows XP Professional Edition

Hiç yorum yok: