1 Mart 2010 Pazartesi

android uygulama geliştirme rehberi android programlama rehberi

 android uygulama geliştirme rehberi android programlama rehberi

Android platformunda geliştirme yaparken hayatımı kolaylaştıran ipuçlarını buradan paylaşacağım. İşte ilk ipucu:

1. Google Code Search ile Android Kaynak Kodunu İnceleyin
Tecrübeli yazılımcıların dahil olduğu açık kaynak projelerin kodlarını incelemek bana keyif veriyor, çünkü başkaları tarafından yazılmış kodları okurken farklı düşünme biçimlerini görerek kendimi geliştirme fırsatı buluyorum.

Android platformu açık kaynak olmasına rağmen kaynak koduna erişmek oldukça zahmetli. Bu noktada imdadıma Google Code Search geliyor, kaynak kodunu görmek istediğim class’ı classadı package:android şeklinde aratıyorum.

Mesela AsyncTask class’ının işleyişini merak ediyordum, asynctask package:android şeklinde aratarak AsyncTask.java kaynak kodunu incelediğimde içerisinde LinkedBlockingQueue kullanıldığını gördüm.

Başka bir kullanım alanı ise nasıl çağıracağınızı bilmediğiniz fonksiyonların örnek kullanımını görmek için: Mesela ConnectivityManager‘ın requestRouteToHost metodu argüman olarak integer cinsinden bir hostname istiyordu. hostname’i nasıl integer’a çevireceğim konusunda dökümantasyon da açıklayıcı olmayınca, Code Search üzerinden requestRouteToHost şeklinde arama yaparak örnek bir kullanım buldum.

BONUS: Stackoverflow bildiğiniz gibi Android için resmi destek kanallarından birisi. Daha önce kullanmadığım bir class’ı kullanacaksam öncelikle classadı [android] şeklinde android olarak taglenmiş başlıklar arasında arama yaparak insanların neler yapmaya çalıştığını, ne sorunlarla karşılaştığını inceliyorum.

Siz de yorumlarda kendi ipuçlarınızı paylaşırsanız sevinirim.

kaynak

1 yorum:

Bahri Ertunc dedi ki...

Merhaba,
Ben de Android konusunda kendimi geliştirmeye çalışıyorum. Henüz yeni başladım ve başlarken CommonsWare'in "The Busy Coder's Guide to Android Development" kitabı ile başladım.
Android'de kendini geliştirmek isteyen herkese CommonsWare üyeliğini öneririm. Normalde bir basılı kitaba vereceğiniz para ile zengin içerikli bir çok kitaba elektronik formatta sahip oluyorsunuz ve bir yıl süreyle güncellemelere erişebiliyorsunuz. Yeni başlayanlar için olduğu kadar, daha ileri seviyedekiler içinde çok faydalı bilgiler ve güzel örnekler içeriyor kitaplar.

Bu bilgiyi paylaştıktan sonra, bir de ricam olacak. Google Code'da bulunan kod örneklerini Eclipse içine SVN ile problemsiz olarak proje şeklinde aktarabilen ve çalıştırabilen varsa ve tecrübelerini paylaşabilirse çok memnun olurum.
Bahri Ertunç