22 Nisan 2010 Perşembe

işe başlarken nelere dikkat etmeliyiz

işe başlarken nelere dikkat etmeliyiz

Bir işe başladığınızda, yeni şirketinizde geçirdiğiniz ilk günleriniz çok değerlidir. Katıldığınız ekiple birlikte yol aldığınız ilk dönem, kariyerinizin o şirkette geçecek kısmı için belirleyici olabilir.

İşte size yeni işinizde ilk günlerinizin “iyi” geçmesi için 10 ipucu:

1- İşe başladığınızda ilk bir kaç günde bir çok bilgi aktarılır. Bir çok detayla karşılaşırsınız. Ayrıntıların tamamını hatırlamamanız çok normaldir. Karşılaşacağınız bilgi bombardımanı karşısında paniklemeyin.

2- Konuşmak yerine daha çok dinlemeyi tercih edin. Şirketteki çalışma atmosferini, şirketin kültürünü, yeni ekibinizi tanımadan önerilerde bulunmayın. Aceleci önerilerin yanlış, yersiz öneriler olması ve yeni arkadaşlarınızı sizden uzaklaştırması ihtimali yüksektir.

3- Soru sormaktan çekinmeyin. Sorular sormayan bir yeni çalışanın hakkında kötü bir izlenim oluşur. Akıllara şu ihtimaller gelebilir: a) Çok utangaçsınız, iletişime geçmekten çekiniyorsunuz; b) hangi soruları soracağınızı bilemiyorsunuz. İki seçenek de sizinle ilgili soru işaretleri oluşmasına yol açar.

4- Öte yandan dakika başı, durmadan soru sorup yapılan işi bölen yeni bir çalışma arkadaşı da rahatsız edici olabilir. Yapabiliyorsanız sorularınızı not alın, ilgili kişilere ara ara sorun. Bu şekilde daha verimli cevaplar alabilirsiniz.

5- Bazı yöneticilerin koçluk becerileri daha iyidir; eğitim-oryantasyon deneyimleri daha fazladır. Yöneticinizin yetersiz bilgi verdiğini düşünüyorsanız adım atmaktan çekinmeyin. Örneğin “bu hafta hangi konuya odaklanmamı istersiniz?” ya da “o konuyu daha iyi anlayabilmek için neyi okuyabilirim?” gibi gideceğiniz yönü bulmanızı kolaylaştıracak sorular sorabilirsiniz.

6- Yöneticinizin ilk bir ay için sizden beklentisinin ne olduğunu öğrenin. Hemen başlamanız, odaklanmanız gereken bir proje var mı? Başarılı sayılması için o projenin çıktıları neler olmalı?

7- Şirketinizin kültürünü tanımak için özellikle çaba gösterin. İnsanlar e-mail yoluyla mı iletişim kuruyor, yoksa yüzeyüze görüşmeyi mi tercih ediyor? Masa başı sohbetleri normal karşılanıyor mu; gözlemlemeyin. Tabii ki başka birine dönüşmenizi kimse beklemez. Bununla birlikte şirketin kültürünün, ikliminin farkında olmanızda yarar vardır.

8- Öğle yemeklerini kesinlikle atlamayın. İlginç bir şekilde işe yeni başlayan çalışanların önemli bölümü, adaptasyon sorunu yaşadıklarında yemekleri ya pas geçerler ya da yemeğe dışarıya çıkmayı tercih ederler. Yeni şirketinizi tanımak, ilişki geliştirmek istiyorsanız öğlen yemekleri gibi enformal ortamlar sizin için fırsattır.

9- Yardım önerilerini geri çevirmeyin. Sözkonusu konuyu biliyor bile olsanız yine de öneride bulunan kişiyi dinleyin. En azından bu şekilde ilişki kurmaya başlarsınız. Belki de görmediğiniz bir detayı farketme şansını yakalarsınız.

10- İşe başladıktan bir kaç hafta sonra, oryantasyonuz süresince edindiğiniz bilgileri, dökümanları gözden geçirin; gerekirse tekrar okuyun. Yeni iş yerinizi biraz tanıdıktan sonra şirket içi dinamikleri daha iyi anlayabilirsiniz

kaynak:talentville.net

1 yorum:

Mehmet Hanzade dedi ki...

Süper taktikler ve hepsi de çok doğru şeyler. Eminim okuyanlara faydalı olacaktır.