11 Ocak 2010 Pazartesi

Dikey Geçiş Sınavı Kalkıyor Mu

dgs kalkıyor mu dgs kalkıyormu
Geçen hafta, Kanal 24′ te yayınlanan “Söz Kampüsten İçeri” programına konuk olan Yüksek Öğretim Kurulu (YÖK) Başkanı Prof.Dr.Yusuf Ziya ÖZCAN, yaptığı açıklamada, YÖK’ün meslek yüksekokulu mezunlarının, DGS sınavına girmeden lisans eğitimini tamamlamaları ile ilgili çalışmalar yaptığını söyledi. Bilindiği gibi, Meslek Yüksekokullarından mezun olan öğrenciler fakülte ve dengi okullara geçiş için bir sınava tabi tutuluyor. Her yıl Temmuz ayının ikinci haftası Pazar günü yapılan dikey geçiş sınavında adaylar aldıkları puanlarla tercih yapabilmekte, fakülte ve dengi yüksek öğretim kurumlarına geçiş yapabilmektedir. Ancak bu sınavda yerleştirme esnasında bölümlerin ayırdıkları bir elin parmağını dahi geçmeyen kontenjanlar meslek yüksekokulu mezunları için büyük bir sorun teşkil etmektedir.

Yüksek Öğretim Kurulu Başkanı Prof. Dr. Yusuf Ziya ÖZCAN (29 12.2009 tarihinde) İstanbul Aydın Üniversitesini ziyaret etti. YÖK başkanı Prof. ÖZCAN bu açıklamaları İstanbul Aydın Üniversitesini ziyareti sırasında yaptı.
Evet; haber bu şekilde ancak, her yıl buna benzer açıklamalar gündeme geliyor ve maalesef uygulamaya dökülmüyor. Mesleki ve teknik eğitime gerekli önemin verilmediğini düşündüğüm ülkemizde, meslek liseliler önce üniversite sınavındaki kat sayı sorunu ile ardından da meslek yüksekokullarından mezuniyette dikey geçiş sınavı ile sistem dışına itiliyor. Bu tarz uygulamalar ara eleman ihtiyacının yeterince karşılanamamasına ve mesleki ve teknik eğitim ile ilgili sektörlerde sorunlar yaşanmasına neden oluyor.
Bu nedenle biz de okuryazar.org olarak, “Meslek Lisesi Memleket Meselesi Projesi”ne tam destek veriyoruz. Uzun yıllardır yürütülen proje maalesef yeterince gündeme gelemedi.
Meslek Lisesi Memleket Meselesi Projesi Web Sitesi
Siz de bu konu ile ilgili yorumlarınızı bizimle paylaşabilirsiniz.

Yazı buradan alıntıdır:
http://okuryazar.org/dikey-gecis-sinavi-kalkiyor-mu

4 yorum:

Adsız dedi ki...

ben meslek lisesi öğrencisiyim her kafadan bir ses çıkıyor. kalktımı kalkacakmı dgs ne oluyor bilmiyorum her kafadan bir ses olunca yani net bir bilgi verin lütfen kalktımı? yoksa duruyormu dgs halen?

Adsız dedi ki...

ben meslek lisesi öğrencisiyim her kafadan bir ses çıkıyor. kalktımı kalkacakmı dgs ne oluyor bilmiyorum her kafadan bir ses olunca yani net bir bilgi verin lütfen kalktımı? yoksa duruyormu dgs halen?

Adsız dedi ki...

mrb arkadaslar bu dgs sınavı cok sacma yılllardan bu yana cok büyük bir yanlşlık aslında ya bırakın millet özgürce okusun... zaten hayatımız sınavla geciyor...

Adsız dedi ki...

meslek lisesi mezunuyum ve dışardan adalet okuyorum hukuk a geçme şansım ne kadar