27 Ocak 2010 Çarşamba

Donanım Haberde Nick Değiştirme Komedisi

dh, donanımhaber, donanımhaber logo
Donanım Haber

Türkiyenin bildim bileli en iyi donanım forumuna sahip bir site dh (donanımhaber) Gerek kullanıcıları gerek te kalitesi olsun değişilmez bir sayfa.Donanım haberde üye bir kişi forumda nick değişitrmek istediğinde hangi sebepten nickini değişitrmek istediğinide seçenekler işaretlenilerek belirtiliyor yani kullanıcı istediği sebebi kendisi değilde seçenekler vasıtasıyla bildiriyor tabi diğer monoton bölümlerden bahsetmiyorum yeni kullanıcı adı şifre vs.

Komik olan bölümde sebep kısmız zaten, foruma üye olan bir kullanıcı nickini değiştirmek istediğinde şu sebeplerden birini yada birden fazla seçeneği seçmek zorunda

Sayfayı görmek için Tıklayınız (Üyelik Gerektirir*)

İşte o şeçenekler;
 
Kullanıcı adımın bir kereye mahsus değiştirileceğini biliyorum ve o yüzden bu ilk ve son isteğimdir. Zaten sistemin çalışması gereği başka istekte bulunamam.
Anlık bir hevesle bu değişimi istemiyorum. Günün popüler sanatçısının, karakterinin veya sporcusunun ismini kullanıcı adı olarak seçiyor olsam bile bundan yıllar sonra da hoşnut kalacağımdan eminim. Sporcu rakip takıma geçse bile.
Yıllardır herkese binbir emekle tanıttığım kullanıcı adımı değiştirdiğim için diğer üyeler beni tanımakta güçlük çekecekler, hatta eski kullanıcı adımı başka bir üye de alabilecektir. Bunu kesinlikle dert etmeyeceğim. Çünkü yine aynı sabrı gösterecek kadar metanetliyim. Hem bu yeni isme değer.
Gerçek adımı (veya adımı soyadımı) kullanıcı adım yapmak istiyorsam şayet, bunun sakıncalarının farkındayım ve ileride "gerçek adım, kullanıcı adımdan hemen belli oluyor, google'da gözükmek istemiyorum" diye şikayette bulunmayacağım.
Özel karakterler barındıran ya da çok uzun bir isim seçmemin foruma giriş çıkışlarda beni uğraştıracağını, hatta cep telefonu ile foruma girişlerde de sorun olacağının bilincindeyim. Buna rağmen bu özel karakterli ya da aşırı uzun kullanıcı adını istiyorum, üstelik ileride "ben bu isimle foruma giriş yaparken çok zorlanıyorum, lütfen kullanıcı adıma bir çare bulun" talebi ile gelmeyeceğim.
Seçtiğim yeni ismi kendime layık görmekteyim ve diğer üyelerin bana bu isimle hitap etmelerinden rahatsız olmayacağım. Herkesin dalga geçebileceği "komik" ya da "aşağılık" bir kullanıcı adı seçmiş olsam bile; sonradan "benim kullanıcı adımla dalga geçiyorlar, artık rahatsız oluyorum bana bu şekilde hitap edilmesinden" gibi komik bir mazeretle gelmeyeceğim. Çünkü alınganlık yapacak bir bünyeye sahip değilim.
"Forumda herkes beni çok fazla tanıyor" diye isim değişikliği yapmıyorum. Çünkü kullanıcı adı değişikliğinde eski mesajlarımın üzerinde de bu yeni ismimin görüneceğinden ve imzamda eski kullanıcı adımın uzunca bir süre bulunacağından haberdarım.
Bu uygulamanın deneme yapılacak bir sistem olmadığını fark edecek olgunluktayım. O yüzden deneme yapmak için bir isim seçtiğimde kazara bu isim kabul edilir de tekrar geri alınması icap ederse, geri alındığı taktirde 15 gün forumdan mahrum kalacağımı ve isim değiştirme hakkımın dolacağını biliyorum.
Toplumumuzun genel ahlak kurallarına aykırı, küfür, ırkçı ve ayrımcı sözler içeren, politik, dini, cin fikirli harf oyunu barındıran fakat yine de uygun olmayan isim seçersem ve buna forum yönetiminden onay gelmezse, normal karşılayacağım. Hatta bu istek karşısında forumdan sınırlı ya da sınırsız uzaklaştırılabilme ihtimalinin bile farkındayım.
Kullanıcı adı değişiminin acil bir durum olmadığını bilmekteyim. Neticede bu isimle aylardır forumda bulunuyorum, iki gün daha fazla dursam bunu problem etmem ve "hani niye değişmedi?" şeklinde iki saatte bir uyarı yapmam.
Üstteki o kadar maddeyi uzun da bulsam yine de okudum, anladım ve ona göre işaretledim. Bu sebeple beni bağlayan durumlarda maruz kaldığım uygulamalar karşısında boynum kıldan incedir.

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Yalnız bu saydıklarınız sebep değilki, sitede de sebep olarak gösterilmiyor.