26 Ocak 2010 Salı

Yanlış Bilinen Güvenlik Bilgileri

Evet bu konuya değinmek istedim.Birçok forumda antivirüs kavgası yapılıyor yok efendim Kaspersky iyi yok efendim Norton iyi vs gibi bu konunun üzerinde biraz durmak istiyorum insanlar genelde bu antivirüsleri 1 tane zararlıyı silip pcyi çökme derecesinden kurtardımı 1.ci ilan ediyolar.Kimse bağımsız testlere bakmıyo genelde dergilerin yaptığı ve parayı basanın 1.ci olduğu testlere güveniyo aslında hiçbirşeye yaramayan kurduğunuzda bişey yaptığını zannettiniz birçok program öneriliyor.Ayrıca bu browserlar içinde geçerli insanlar bununda 0 day exploit açıklarının olup olmadığına bakabilirler fakat bunlarada bakmıyolar bir tutturulmuş sayfa açılım hızı gitmekte güvenlik hiç sayılmakta ve fanatiklik yapılmakta.Bunun dışında adını vermiyeceğim büyük dergiler Fake yazılımları bile test etmekte malesef bir dergi WinAntivirüs Pro 2008 gibi yazılımları test etmektedirler.Bilmiyorum ama bu yönetici kadrolar kendilerine programlamacı bilgisayar mühendisi demekte ama işi bilen bir kişi tarafından 0 gözüyle bakmaktayım.Bunun dışında Firewall içinde geçerli insanlar HIPS nedir ? Firewall nedir ? bilmezken sadece yüklemek için yüklemekte ve o bilgiyle insanlara öğüt vermektedirler.Bir forumda karşılaştığım bir kişi konuya şöyle demiştir.”Comodo çok gereksiz allow veya deny diye soruyor bence çok kötü gidin başka şey kullanın” bu gibi saçma sapan yorumlar yapanlar bide kalkmış insanlara ders veriyor.Bunun dışında bir fanatiklikde gitmekte ondan daha iyi birşey bile çıksa eski her zaman iyidir anlamında devam etmektedirler.Her forumda bir kavga her forumda bir fanatiklik gerçekten bu işlerde biraz bilgi sahibi olunamıyor malesef.İnsanlar tutturmuş bu iyi bu iyi gerçekten ne kadar bu konuda noksan olduğumuzu görüyorum.Şimdi biri çıkıp diyicekki insanlar kolay şeyler arıyolar.Malesef kolay şeyler bir işe yaramıyo sonra bir trojan yiyip CC leri alınıyo daha sonra ama ben güvenlik kurmuştum vs gibi bişi bildiğini zanneden sözcükler kurup kendine Hacker denilen kişileri birşey zannediyolar.Daha geçen bir adam çete kurmuş ve milyondolarlık bir servet niteliğinde para götürmüşler bu işlerden.Ben bunun gibi kişilerede inanmıyorum gazetenin dediği şey FBI a göre dünyanın en büyük 2.ci hackerıymış bu kişiler peki altına bakıp nasıl yaptıklarında baktığımızda Phishing adlı Fake sitelerle yaptığı ortaya çıkıyo.Ruslarla çalıştıklarını söylüyolar buda işin  2.ci komik yanı bilen bilir Ruslar CC dolu cdleri 15 dolardan yabancı forumlarda satmakta ve Rusların asıl amacı CCdir bunu bilmemektedirler.Heryerde kendine hacker denilen kişiler seni patlatırım seni cart yaparım pcne girerim diye saçma salak konularla insanları uyutmaktadırlar fakat bu konular bilinse böyle saçmalıkların olmadığını anlarlar.

Hiç yorum yok: