12 Ocak 2010 Salı

Nokia 5800 ile youtube ‘ da video izleme sorununun çözümü




3 gündür 5800 ile youtube ve facebookta nasıl video izlenir diye forumlarda çözüm yolu arıyorum. Abartısız belki 500 mesaj okudum 4-5 farklı tarayıcı ve program denedim ama bir türlü çözümü bulamamıştım. Neyse başlığın bir tanesinde bulduğum eksiksiz bir çözümü sizlerle paylaşmak istedim. Yazımın devamındaki yöntemle youtube videolarını sorunsuz bir şekilde izleyebiliyorum. İnşallah facebook içinde bir çözüm bulursam sizlerle paylaşacağım : )
NOT : Buradaki anlatımı 5800 a göre yapıyorum
1. Telefonunuzun menüsnünden aşağıdaki adımları takip edin :
Ayarlar > Bağlantı > Hedefler > İnternet
Genelde herkes wireless den bağlandığı için wireless bağlantınızın üzerindeyken seçeneklerden düzenleye basın.
Tekrar seçenekler menüsünden gelişmiş ayarlara tıklayın.
IPv4 ayarlarına tıklayıp birincil ve ikincil dns ayarlarını aşağıdakiler ile değiştirin.
Birincil Dns : 4.2.2.1
İkincil Dns : 4.2.2.2
Buraya kadar anlatılanları yaptıysanız şu an için en azından youtube sayfasının açılması lazım. Fakat flash player sorunu nedeniyle yine izleyemiyorsunuz. Zaten forumlardada genelde sadece bu kadar anlatılmış. Biz devam ediyoruz : )

2. Telefonunuza uygun youtube.sisx dosyasını googleden bularak telefonunuza yükleyin. Telefona program yüklemek için en iyi yöntem sanırım Nokia Pc Suite programını kullanmak. youtube.sisx dosyasının linkini vermeye gerek duymuyorum. Çünkü google ilk 2-3 sırada kesinlikle var.
3. Uygulamalar menüsünden real playere girerek
Seçenekler > Ayarlar > Akış > Şebeke >Erişim noktasında kullanımda yazan yere girerek bağlandığınız ağ tipini seçiyorsunuz.
4. Sanırım en önemlisi son adım. Buraya kadar herşeyi yapmıştım ve yinede bağlanamıyordum. Forumun birinde arkadaşın birisi mutlaka telefonu kapatıp açmam gerektiğini söyledi.Ve mutlu son : )

Yukarıdaki 4 adımı gerçekleştirdikten sonra uygulamalar menüsünden youtube programına girerek artık videolarınızı izleyebilirsiniz.

4 yorum:

Adsız dedi ki...

Arkadaşım payLaşımın için Çok Teşekür Ederim...Eğer Facebook ta VideoLarı NasıL izLeyeceğimizi de BuLursan Bana Mail AtabiLirmisin...? yunuscag@hotmail.com Şimdiden Teşekür ederim

Adsız dedi ki...

çok hoş anlatmışsın deniyorum olursa harikasın olmazsa da canın saolsun. ama sana güveniyorum bu faceden izleme olayını da çözeceksin :D

Adsız dedi ki...

bu arada atmazsın ama ben de bana mail atmanı rica edebilir miyim :( cyber_-_girl@hotmail.com şimdiden tşk :)

Adsız dedi ki...

valla oldu :) çok tşk ederim. şu faceden izleme olayını da çözersen çok mutlu olacaz.