11 Ocak 2010 Pazartesi

Photoshopta Göz Rengi Değiştirme Resimli Videolu Anlatım

Photoshopta Göz Rengi Değiştirme, photoshop göz rengi değiştirme, photoshop göz rengi, photoshop göz rengi değiştirmek resimli anlatım, photoshop göz rengi değiştirme indir, photoshop göz renklendirme, photoshopta göz rengi nasıl değiştirilir
Malum, foto modeller gördüğünüz kadar çokda ahım şahım güzelliklere sahip değiller (tabii bunu diyerek de tüm foto modellere çirkin demiyoruz). Yaşantımızın her alanında, her anında, hatta uyurken bile kullandığımız photoshop’da profesyonel ve kısa yoldan dijital ortamda nasıl göz rengi değiştireceğimizi hep beraber göreceğiz. Anlatımı video’dan izleyebilirsiniz.

Video’daki anlatımı özet geçersek!
  • Göz yuvarlağının etrafını “Pen Tool” kullarak seçtim (video’da seçme kısmını göstermedim. Sonuçta farklı farklı bir kaç seçim yöntemi var. Ben seçtiğim alanı kaydettim! “Channels” panelinden kaydettiğim seçili alanı kullandım.).
  • Göz yuvarlağını seçtikten sonra, “Create New Layer” diyerek yeni katman oluşturup, değiştirmek istediğimiz renk ile seçili alanı “Paint Bucket Tool” yardımıyla doldurdum.
  • Dolduğumuz seçili alanın bulunduğu katmanın “Blend Mode” ayarını “Overlay” yaptım. Yaptıktan sonra rengin biraz koyu durduğunu gördüm. İşin profesyonel tarafı burası oluyor! Oturup renk tonu seçmek yerine, ya oluşturuduğumuz katmanı çift tıklayarak “Layer Style” ayarlarına giriyoruz yada “Layer / Layer Style / Color Overlay” menü yolundan ayarlara giriyoruz.
  • Rengin koyu durduğundan bahsetmiştim! Bu nedenle rengimizi açmak için “Color Overlay” ayarından ben beyaz seçtim. Video’da da göreceksiniz, rengi seçtikten sonra, renk kutucuğunun yanındaki “Blend Mode” ayarlarından yine “Overlay” yaptım.
  • Şimdi seçtiğimiz renkde, gözün renginin tonu açık tonda oldu (bu kısımda tonu açmak için beyaz yada tonu koyulaştırmak için siyah kullanmak zorunda değilsiniz! farklı renkler deneyerek, daha farklı ve güzel sonuçlar elde edebilirsiniz).
  • Neden mavi? Çünkü; kullandığım resimde göz renginin arka fonla uyumlu olmasını istedim.
  • Neden açık ton mavi? Çünkü; arka fondan aldığım mavi tonu, ambiansa ve ortama pek oturmadığından.
Kullandığım resim ücretli ve lisanslı bir resim olduğundan çalışma sonucunu ekleyemeyeceğim.

Video’yu aşağıdaki “İNDİR” bölümünden bilgisayarınıza kaydedebilirsiniz!.


Hiç yorum yok: