12 Ocak 2010 Salı

Murat Boz – 2010 Eurovision Şarkısı Dinle

2010 Eurovision Temsilcimiz Kim Olacak?
İki seçenek karşımızda var
Murat Boz & Manga

TRT, 2010 yılının Mayıs ayında Norveç’te yapılacak Eurovision Şarkı Yarışması ’nda ülkemizi temsil edecek sanatçıya sonunda karar verdi. Bu yıl 55’incisi düzenlenecek yarışmada Türkiye’yi genç popçu Murat Boz temsil edecek.
Bu tam değil bildiğim kadarı ile, maNga da gidebilirmiş. Ben maNga  dan yanayım : )
Murat Boz Kimdir ?
Zonguldak Ereğli’de doğan Murat Boz 1996 senesinde İstanbul’a gelerek Güzel Sanatlar Lisesi eğitimini burada tamamladı. Bu dönem içerisinde Atatürk Kültür Merkezi ve Cemal Reşit Rey‘de vokalist olarak performanslarda bulunan Boz, 1998 senesinde Milliyet Gazetesi‘nin düzenlediği “Liseler Arası Müzik ve Halk Oyunları Yarışması“nda birinci oldu.
1999 senesinde Bilgi Üniversitesi’nde ‘Caz Vokal Bölümü’nü kazanan Murat Boz, 2003 senesinden beri İstanbul Teknik Üniversitesi Türk Müziği Devlet Konservatuarı Temel Bilimler Bölümü’nde eğitimine devam ediyor. Şu ana kadar Tarkan, Nilüfer, Nazan Öncel, Nil Karaibrahimgil, Grup Hepsi ve Hande Yener gibi sanatçıların sahne performanslarında ve albümlerinde yer alan Boz, aynı zamanda birçok reklam müziğinde de bulundu (McDonalds, İstikbal, Cola Turka) .
2006 yılında “Aşkı Bulamam Ben” adlı single’ını yayınlayan Murat Boz, 2007 senesinde de “Maximum” adlı ilk albümünü piyasaya sürdü. “Aşkı Bulamam Ben” single’ı ile müzik çevresinden beğeni toplamayı başaran Boz, albümün prodüktörlüğünde Ozan Çolakoğlu yönetimindeki Sarı Ev ile birlikte çalıştı. Stardium Müzik Yapım etiketiyle yayınlanan albümden ilk video klip çalışması albümle aynı ismi taşıyan parçaya seçilirken, sanatçı video klibin yönetmenliğini de üstlendi. 2007 senesinin Ağustos’unda Püf adlı şarkısının klibini çekti.
Diskografi
# Maximum (2007)
# 01-Maximum
# 02-Aşkı Bulamam Ben (Ozinga Remix)
# 03-Püf
# 04-Üzüleceksin
# 05-Dönmem
# 06-Anla Artık
# 07-Derdin Var
# 08-Seni Bana Bağlayan
# 09-Kalbini Dinle
# 10-Beni Bana Bırak
# 11-Maximum (Methew Ver. )
# 12-Seni Bana Bağlayan (Acoustic)
# 13-Aşkı Bulamam Ben
# 14-Umrumda Değilsin

Hiç yorum yok: