1 Mart 2010 Pazartesi

devlet dili devlet dili nedir devletin dili

DEVLET DİLİ

Dünyada binlerce dil olmasına karşın devletlerin sayısı iki yüz kadardır. Her devlet, kendi yurttaşlarına tek bir dil öğretmek ister. Aksi takdirde devlet olma durumunu çabuk kaydedebilir.

Bir devlette bir çok millet, kavim, kabile bulunabilir. Bunların hepsinin diline resmiyette yer verilemez. Çinde de bir çok kavim ve ulus vardır. Fakat Çince, binlerce yıldır devam eden bir dildir.

ABD’ye Avrupa’dan ve dünyadan bir çok insan göç etmiştir. 30-40 milyonluk nüfus halinde, İspanyollar, Almanlar, Portekizliler, Italyanlar, İngilizler, Irlandalılar gibi. Hepsi kendi evlerinde kendi dillerini kullanabilirler. Ancak bu yeni ülkede resmi dil, eğitim-öğretim dili, bilim ve sanat dili, iletişim dili, yazı dili, yayın dili, lngilizcedir.

Sovyetler Birliğinde, bütün Türkler Rusça öğrenmişler, Rusça yazmışlardır. Rusça, eğitim öğretim dili olarak yüz yıl kadar kullanılmıştır. Osmanlı Devleti halkı, bir çok ulustan meydana gelmiştir. Devletin resmi dili Osmanlıcadır. Eğitim-Oğretim de Osmanlıca ve Arap alfabesi kullanılmıştır.

Bugün yeryüzünde bir çok dile sahip kavimler, topluluklar kendi ana dil lerini kul lanmayan devletler içinde yaşamaktadırlar. Bazı Afrika ülkeleri hiçbir yerel dili kendine resmi dil yapamadığı için, devlet dili İngilizce veya Fransızca olarak devam etmektedir.

Bir devletin vatandaşları o devletin resmi dili ile eğitim-öğretim yapmakla yükümlü tutulur.

Hiç yorum yok: