8 Ocak 2010 Cuma

Gizli Windows Modu: “GodMode”

Bir süredir ortalıkta dolaşan Gizli Windows 7 ve Windows Vista Modu muhabbetine deyinmek istedim.. Sadece Windows 7 üzerinde çalıştığı sanılan ve Windows 7′nin Gizli / Bilinmeyen modu olarak lanse edilen bu mod, aslında İşletim Sistemimizdeki tüm yönetimsel ayarlamaları yapabileceğimiz bir Control Panel. Aynı ekran Microsoft’un Server İşletim Sistemlerindede yıllardır kullanılıyor.  Ayrıca Windows 7′de değil, Windows Vista’da da ” GodMode” söz konusu. Ve yine aynı ekran , aynı özelliklerde karşımıza geliyor.

“GodMode” nasıl açılır, GodMode Ekranını Nasıl Görebilirsiniz ?
Windows Vista veya Windows 7 işletim sisteminizde masaüstünde boş bir yeni klasör açın ve klasöre “ GodMode.{ED7BA470-8E54-465E-825C-99712043E01C}” ismini verin. Verdiğiniz ismin “GodMode” olarak değiştiğini göreceksiniz.
Alın size Tanrı Modu:) İsmine bakıp yanılmayın yada Microsoft’un art-niyet paranoyasına kapılmayın. Zaten konu ile ilgili Microsoft’a giden bildirimlerden dolayı Microsoft’ta gerekli açıklamayı yapmış. Yönetimsel araçların yer aldığı Task List’de diyebiliriz. Karşınıza gelen listede pek çok ayara kısayoldan erişebilir, daha kullanılabilir bir işletim sistemi yada daha kolay bir yönetim sağlayabilirsiniz.

Hiç yorum yok: