24 Ocak 2010 Pazar

windows server 2003 kurulumu (Resimli Slaytlı anlatım)

Microsoft’un en çok kullanılan Server işletim sistemi olan Server 2003 sürümü ve Server 2003 Ailesini inceleyeceğiz hep birlikte. Aslında bu konuyu bu bloğu açtığım gün ya da bir kaç gün sonrasında anlatmam gerekiyordu.. Üzerinden de epey geçti.. Ancak o dönemde buna gerek duymadım.. Biliyorum ki pek çok kişi Server 2003 kurulumunu artık gözü kapalı yapıyor, Tabir-i caize takla attırıyor. (En azından benim öğrencilerim öyle)

MCSE Derslerinin hemen başında Server ailesini tanıtırken öğrencilerime onlarla paylaştığım bir PowerPoint Sunusunu da sizler için upload ettim. Dilerseniz yazımı okuduktan sonra en sondaki PowerPoint Sunusunu da indirerek Görsel olarak Server 2003 kurulumuna bakabilirsiniz.

Genel Bir Bakış

Windows Server 2003 ve 2008 Microsoft’un geliştirdiği en son sunucu işletim sistemidir. Windows 2000 Sunucu ailesi gibi NT teknolojisi üzerine kurulmuştur. Her türlü gereksinimi karşılayabilmek için Microsoft, “Windows Server 2003 Ailesi” diye adlandırabileceğimiz dört farklı Windows Server 2003 seçeneği sunmaktadır.

Windows Server 2003 kullanmaya başlamadan önce “Server” adı taşıyan bu ürün ailesini ve hangi sürümün bizim ihtiyaçlarımızı karşılayabileceğini bilmeliyiz.

Windows Server 2003 Ailesi

•Windows Server 2003 – Standart Edition
•Windows Server 2003 – Web Edition
•Windows Server 2003 – Enterprise Edition
•Windows Server 2003 – Datacenter Edition

Olmak üzere dört farklı işletim sisteminden oluşmaktadır. Şimdi bu işletim sistemlerini daha yakından tanıyalım…

Windows Server 2003 Standart Edition

Bir sunucu işletim sisteminden beklenen temel görevleri yerine getirebilir. Küçük ve orta ölçekli işletmelerde dosya sunucusu, uygulama sunucusu, etki alanı denetçisi gibi rolleri üstlenebilir.

•Standart Edition”ın özellikleri şunlardır. •En fazla 4 GB RAM kullanabilir. En fazla 4 CPU kullanabilir.

Windows Server 2003 Web Edition

•Özellikle Web Sunucusu olarak kullanılması için tasarlanmıştır. “Web Server” sürümü IIS (Internet Information Services) web platformu için optimize edilmiştir. Fakat bazı ileri düzey ağ servislerinden yoksundur.

Windows Server 2003 Enterprise Edition

Bu sürüm “Standart Edition” sürümünün tüm özelliklerine sahiptir. Windows .NET Enterprise Server, her çapta işletmenin genel amaçlarına yanıt vermek üzere tasarlanmıştır. Uygulamalar, Web hizmetleri ve altyapı için uygun olan bu platform yüksek performans ve verim sağlar, ileri düzeyde güvenilirliğe sahiptir. Sekiz işlemciye kadar destek veren, gelişmiş işlevlere sahip sunucu işletim sistemidir.
- Sekiz düğümlü kümelendirme gibi kurumsal özellikler sunar, 32 GB belleğe kadar destek verir.
- Intel Itanium tabanlı bilgisayarlarda da kullanılabilir.
- 32 işlemci, 128 GB RAM desteği olan, 64 bit bilgi işlem platformlarında kullanılabilecektir.

•Bunların yanında daha ölçeklenebilir bir işletim sistemidir. “Standart Edition” dan farkları şunlardır. •8 CPU kullanabilir. •32 GB RAM kullanabilir. 8 Sunuculuk “Cluster” desteği varır.

Windows Server 2003 DataCenter Edition

Microsoft’un sunduğu en gelişmiş işletim sistemidir. “Enterprise Edition” ın tüm özelliklerine sahiptir. Artı olarak getirdikleri şunlardır.

•32 CPU kullanabilir. •64 GB RAM kullanabilir. 8 sunuculuk “cluster” desteği vardır.

Windows Server 2003 Kurulumu – Resimli Adım Adım Kurulum

Ve evet kurulum tamamlandı… Hayırlı Olsun.

Server 2003 Ailesi ve Kurulumunu Görsel olarak anlattığım PowerPoint Sunusunu sizlerle paylaşacağım demiştim.

Sunuyu indirmek için TIKLAYIN
Rar şifresi:
www.onuroktay.com

1 yorum:

aybiçe demirci dedi ki...

maşaallah ne kadar güzel yararlı bir döküman olmuş kardeşim emeğine sağlık.ben de yarın tam bunları anlatmak istiyordum öğrencilerime