24 Ocak 2010 Pazar

TÜBİTAK Yapımı İşletim Sistemi “Pardus”

Sitemizde daha önce açılan Dertsiz Tasasız Ubuntu yazısında da anlaşıldığı gibi Linux açık kodlu ve isteyen herkes bu sistem üzerinden yeni bir işletim sistemi çıkarabiliyor. Fakat biraz zor bir iş. Bu açık kodlu sistem üzerinden TÜBİTAK/UEKAE’nin yapıp geliştirmiş olduğu “Pardus” Türklerin fazla ilgisini çekmese de Linuz üzerine yazılan “En Güzel Sistem” ünvanına yakışır bir yerde olduğunu kabul etmek lazım.

Pardus bir çok sistemden önce ekstra masaüstü özelliği ile ön plana çıkmış bilgisayarınızda istediğiniz kadar temiz masaüstü açma olanağını ilk sunan işletim sistemidir. Kurulumu oldukça basit ve “Türkçe” olan bu TÜBİTAK ürünü ülkemiz Teknoloji gelişimi için oldukça önemli bir yer taşımaktadır.

pardus 2010

pardus 2009

Tamamen ücretsiz satılan bu “Türk İşletim Sistemi”, isterseniz kendi sitesinden indirebiliyorsunuz. Aynı zamanda bazı işletim sistemleri gibi windows uyumlu programları uyumsuzluk sorunu çekmiyorsunuz. Destek sitesinde bulabileceğiniz paketler sayesinde hem TÜBİTAK’ın bu ürününe destek sağlamış oluyor hemde bilgisayarınızda yeni bir sistem deneme fırsatı elde etmiş oluyorsunuz.alıntı

Hiç yorum yok: