17 Ocak 2010 Pazar

uzaktan eğitim ne demek

Gelişen teknoloji ile birlikte eğitim alanıda da hızlı bir değişim ve gelişim yaşanıyor. Okullarda kullanılan araç-gereçin yanında eğitim ve öğretimin diğer kısımlarında da teknolojinin etkileri direk olarak hissedilebiliyor. Son yıllarda bunun en bariz örneği uzaktan eğitim ile öğrencilere ulaşılması. Artık dershaneler sadece sınıfta eğitim vermiyor. Sadece bir internet sitesi açıp reklamlarını yapmıyor.
Açmış oldukları sitelerden online video hizmeti ile ders anlatıyorlar. Ayrıca bazı özverili insanların çalışmaları sonucu ortaya çıkan eğitim destek sitemleride mevcut. Bizde bu sistemler hakkında size küçük bilgiler vermek istedik. Umarım size faydalı olur.

İlk olarak size ZTV den bahsetmek istiyorum. ZTV Türksat 3/A uydusu üzerinden (Frekans:10.970 Mhz ,Vertical, 30.000 MSym/s ,FEC:5/6 ) yayın yapan bir televizyon kanalı. Ancak kaçırdığınız dersleri mevcut internet sitesi üzerinden, ücretsiz üye olmak koşulu ile takip edebilirsiniz. Ders seç bölümünden hangi sınava hazırlanmak istiyorsanız seçtiğiniz dersleri dinlemeye ve izlemeye başlayabilirsiniz. (Sistemi kullanabilmek için Internet Explorer tarayıcısını kullanmanız gerekmektedir.)
Bir diğer sistem ise içerisinde Türkçe, Matematik, Tarih,Edebiyat, İngilizce vb. gibi temel derslerin bulunduğu ücretsiz hizmet veren hatta üyelik istemeyen videodershane‘dir.
İstanbul Büyükşehir Belediyesinin destekleri sonucunda oluşturulan bir diğer online hizmet veren oluşum ise dershanet, içerisinde tüm dersler ve sınavlar için konu anlatımı, deneme sınavları mevcut. Yine ücretsiz üye olarak sisteme kayıt olup dersleri takip edebilirsiniz.
Güvender, Zambak, Zirve, Coşku ve PiAnalitik yayınlarının kaynaklarından oluşan sanaldersane , gösterişli tasarımı ile hemen göze çarpıyor. Sanaldersane sınavlara hazırlık portalından faydalanabilmeniz için tek yapmanız gereken ücretsiz üye olup e-postanıza gelen aktivasyonu gerçekleştirmek.
Son olarak size ekolhoca ‘dan bahsetmek istiyorum. Adından da anlaşılabileceği üzere en yaygın kullanılan eğitim destek portalarından biridir. Dersleri takip edebilmek için hiçbir zahmete katlanmanıza gerek yok. Tek yapmanız gereken öğrenmek istediğiniz dersi seçip videoyu izlemektir.
Bunlara benzer uzaktan eğitim veren bir sistem biliyorsanız yorum bölümünden bizimle paylaşabilirisiniz. Ancak ücretli kayıt sistemi ile çalışan web siteleri buna dahil değildir.

Hiç yorum yok: