24 Ocak 2010 Pazar

Dertsiz Tasasız Ubuntu Kurulum CD'si

Geçenlerde internet sitelerinde Stumple sayesinde gezinirken bir siteye rastladım. Ücretsiz olarak Ubuntu CD’si gönderdiği yazıyordu. Formu doldurdum ve gönderdim. Umutsuzca tabiki. Kim hiçbir karşılık kabul etmeden bana Ubuntu CD’si gönderir ki dedim.

bedava xp, bedava işletim sistemi, ücretsiz bedava işletim sistemi, ,Kaynak, görüş, işletim sistemi, izlenim, öneri, pardus, ubuntu, vista, windows 7, XP

Aradan 1 Ay gibi bir zaman geçtikten sonra elime bir kargo ulaştı. Kontrol ettiğimde sipariş verdiğim Ubuntu CD’si olduğunu gördüm. Hemen evdeki masaüstü bilgisayarımdan XP’yi kaldırıp Ubuntu 9.10′u kurdum. İşte Ubuntu’dan izlenimler.

Ubuntu sistemini bilgisayarıma kurarken izlemeye başladım. Eski linuxlar gibi kurulumu çile olan bir sistem değil. İlk olarak Windows işletim sisteminin yanına mı yoksa sadece Ubuntu’yu mu kurmak istediğimizi soruyor. Ben sadece Ubuntu dediğimde Windows’u kaldırdı ve Ubuntu’yu kurdum.

Ubuntu ilk açıldığında Vista’dan pek bir farkı yoktu. Hızlı olmak dışında. İlk kurulum sonrası dil dosyalarında eksiklik olduğunu ve bazı yerlerin İngilizce olduğunu farkettim. Denetim masasından Dil Desteğine girerek dil dosyalarını güncelledim. Artık her yer Türkçeydi.

Sistemde biraz gezinmeye başladım. Virüs derdi yok program derdi yok. İnternette bütün paketler hazır. Sadece indirmenizi bekliyor. Tabi ben CD’yi istedikten sonra baya bir güncelleme çıkmış. Onları da yüklemek gerek.

Celeron 2,4 (Tek çekirdekli) bilgisayarda kullanırken çok fazla hız problemi yaşamadım. XP daha hantal kalıyordu aslında. Tabi 512 RAM ve 80 GB HDD olduğunu da düşünün. İlk olarak sistemin bilindik şablonlardan farklı olduğunu ve başlat butonunun yukarıda olduğunu gördüm. Bunun yanında iki ayrı ekran kullanabilme hatta bunu istediğimiz gibi çoğaltabilme seçeneğimiz olması ise Ubuntu’nun artı puan almasını sağladı.

XP veya Vista veya 7 kullananların sıkıntı çekmemesi için Windows benzerliği ön planda tutulmuş fakat içerik çok güzel. Özellikle oyunlar. Sizin canınızı sıkacak veya bilgisayara bağlayacak değil aynı zamanda zeka oyunları da içinde. Hatta bazı oyunlar 3 boyutlu.

Pardus ile ilgili olarak en son sürümünü kullanmadım ama Pardus’tan daha iyi olduğunu söyleyebilirim. Şimdi Windows 7 yüklü olan bilgisayarıma yan işletim sistemi olarak Ubuntu kurmayı düşünüyorum.

Bence herkesin denemesi gereken bir sistem. Dertsiz tasasız bir çalışma ortamı sağlıyor. Özellikle de virüssüz.

Hiç yorum yok: