19 Ocak 2010 Salı

Google Chrome Özellikleri ve Kullanıcı Yorumları

İE’den Firefox’a geçtiğim zamanlarda firefox’a kesin karar vermiştim. Sonra ara sıra diğer tarayıcıları da deniyordum. Kimisi opera opera derken, kimisi de sosyal ağlar ile uyumlu olan flock’dan başka tarayıcı düşünmüyordu.
Bir gün böyle gezinirken, google chrome’yi keşfettim. İndireyim bir de buna bakayım dedim. Tabi görünüş olarak firefox gibi tatmin etmedi beni. Birkaç gün üzerinde deneme yaparak bazı özelliklerini kendim yaşadım.
Birkaç özelliğinden bahsedelim:
Diğer tarayıcılara oranla çok daha hızlı ve pratik bir tarayıcı.
Bir sayfanızda bir hata meydana gelirse tarayıcınız çökmüyor, ilgili sayfanın sekmesi çöküyor. Bu da çökme kontrolü olarak adlandırılan sistem sayesinde oluyor.
Herhangi bir dosya indirirken indirme yöneticisi açılmıyor, sayfanın alt bölümünden dosyanın indirilişini takip edebiliyorsunuz.
Google’da arama yaparken bazı siteler için “Bu site bilgisayarınıza zarar verebilir.” uyarısı verildiğini hepimiz biliyoruz. Google Chrome’de herhangi bir siteye girerken de güvenlik taraması yapıyor. Eğer site zararlıysa, bu site bilgisayarınıza zarar verebilir diye uyarı veriyor.
Bilgisayarınızı başkaları ile paylaşıyorsanız ve bazı sitelere takıldığını herkesin bilmesini istemiyorsanız bu tarayıcı tam size göre. Neden mi? Gizli mod denilen bir özelliği sayesinde girdiğiniz site/lerin web geçmişinizde görünmesini engelleyebilirsiniz.
Firefoxdan vazgeçip vazgeçmediğimi sorarsanız, yine de vazgeçemedim. Sevdim google choreme’yi ama firefox’u unutturamadı bana.
Windows XP, Vista ve 7 için ücretsiz olarak  indirebilirsiniz.

Hiç yorum yok: