11 Ocak 2010 Pazartesi

Carpe diem nedir Carpe diem ne anlama gelir Carpe diem ne demektir

 anı yaşa, carpe diem nedemek, carpe dim, gününü gün et, gününü yaşa, hayat ile ilgili anlar, hayatı yaşa, nedir

“Carpe diem nedir?”  Diye soranlar işte yanıtı burada…

Bu günkü hazırladığım makalem biraz enteresan aslında. Konu nerden aklına geldi derseniz oda enteresan aslında .Kavak  yelleri adlı diziyi izlerken, bir konuşmada geçti bende araştırdım ve bu makaleyi size hazırladım.
Carpe diem kelimesinin tarihçesine bakacak olursak Latin edebiyatının en ünlü ozanlarından biri olan Horatius’un bir dizesinde geçen [Od’lar I, xi?] “gününü yaşa” ,”anı yaşa” ,”zamanın tadını çıkar” manalarına gelmekteymiş. Bende yeni öğrendim aslında .
Bu kelime Hazcı felsefeye sahip kişilerin gelecek endişesi taşımadan yaşadıkların anın değerini vurgulamak için yapılan bir uyarıdır.
XIX. (19’uncu) Yüzyılların Byron’ın eserlerinde sık sık tekrarladığı  “günü yakala” (seize the day), Sözünde vurgulayarak yaşantımızdaki anı kaçırmamız gerektiğini ve o anı yaşamamız gerektiğini belirtmektedir.
Kimi Hıristiyan manzumelerindeyse “günü anlamlı yaşa” anlamında kullanılan carpe diem, insanların bedenlerini uyku yerine, ruhlarını ölüme hazırlamaları gerektiğini vurgulamaktadır.
Ben öğrenmem gerekenleri öğrendim umarım sizlere de yaralı olmuştur sevgili okurlarım.

Son Olarak Çok Güzel Hareketler Bunlar Skec içi esprisi olarak
Carpe Diem Başka Bişey Demiyem :D

Hiç yorum yok: