19 Şubat 2010 Cuma

cc bcc nedir

cc, bcc, carpe diem nedemek, 1e100net nedir,  cc nedr, e-posta, mail, cc nedir, bcc nedir

-O ne ki ilk defa duyuyorum ben.
-Cc harf notu ama Bcc'yi çıkaramadım.
-Ben sanki biryerlerde gördüm ama çıkaramadım. 
-Ben ikisinin de ne işe yaradığını biliyorum. Gibi değişik söylentiler var Cc ve Bcc hakkında.
Cc'nin Hikayesi..
Cc'yi, çoğumuz birisine veya biryere e-posta gönderirken görmüşüzdür. Açılımı carbon copy olup e-posta sağlayıcılarında(gmail, hotmail, yahoo gibi) kullanılan bir özelliktir. E-posta yazarken Kime alanının altında Cc ekle şeklinde bulunur. Daha çok bir gruba ya da şirketteki bir ekip arasında yaşanan e-posta trafiklerinde bu özellik önem arzeder. 
Diyelimki bir şirket var ve biz bu şirketin bir çalışanıyız. Bir proje üzerinde ekibimizle sürekli mail trafiğindeyiz ve bu ekip arasındaki maillerden şirket sahibinin de haberi olması gerekiyor. İşte bu noktada mail gönderirken ekib üyelerinin mailleri Kime alanına virgül konarak yazılır. Cc ekle kısmına ise şirket sahibinin maili yazılır. Bu gönderilen mailin aynısı şirket sahibine de gider ama alıcı olarak değil bilgi olarak mail, şirket sahibine ulaşır. Bu şekilde ekibi şirket sahibi rahatlıkla izleyebilir.
 
Bcc'nin Hikayesi..
Bcc ekle de yine hemen Cc ekle'nin yanında bulunup açılımı blend carbon copy'dir. Bcc, daha çok böyle kız msnsi çalmayı, zırtın pırtın msnsini ele geçirme çabalarını önlemek için konulmuş. 
Bazen maillerinize bakarsınız sağdan soldan spam tarzı mailler gelir ve dayanamayıp açarsınız. Sonra alıcı kısmında sizinle beraber bi'sürü e-posta adresi adresi vardır. Yani o kişilerin hepsine aynı e-posta gönderilmiş. Tabii tavuk için buğday ambarına düşmek gibi birşey bu. Hemen abaza, uyanık üç-beş erkek ordaki tüm kız msnlerini ekleyip cevizi kırmanın yollarını arıyorlar. Sonra da cevizin sahipleri, maili gönderenin ailesine kartpostal yolluyorlar falan öyle gidiyor muhabbet.
Çoklu e-posta gönderirken e-posta adreslerini kime alanına değil de Bcc ekle alanına aralarda noktalı virgül olacak şekilde yazarsak alıcı kısmında herkes kendi e-postasını görür ve cevizler sağlam kalır.

kaynak

Hiç yorum yok: