15 Şubat 2010 Pazartesi

Cep telefonunda MMORPG oyna

Cep telefonunda MMORPG oyna
Iphone çıktı çıkalı o kadar çok program ve oyun üretildi ki; bu durum diğer markaların da bir anda başlayan yarışa dahil olmalarına zorladı. Appstore gibi siteler kuruldu; programlar oyunlar geliştirildi. Hatta program ve oyun yaratan bir kaç şirket kuruldu. Durum böyle iken ben de Nokia 6500s telefonuma birkaç program yükleyeyim dedim. Tabii sonuç hüsran.
Şimdi piyasaya sürülen onlarca akıllı telefon arasından bir telefona sahip olamayınca elimdeki telefon için basit de olsa program ve oyun bulayım dedim. Biraz araştırınca çok güzel bir site ile karşılaştım; Get Jar
aoho2
Aslında çok uzun zamandır var olan site içeriğini genişletmiş; temasını düzenlemiş; kullanımı kolaylaştıran bir sürü fonksiyon eklemiş. Siteye girince sağ üst taraftan telefonunuzu belirliyorsunuz ve bundan sonra sadece seçtiğiniz marka-model telefonunuza uygun program ve oyunlar geliyor.
Siteye girdim. Model belirledikten sonra oyunlar bölümüne girdim. Multiplayer kategorisi dikkatimi çekti çünkü dedim ki; “Cep telefonunda ne gibi bir multiplayer oyun olabilir ki? Olsa olsa bluetooth ile oynanır”. Yanılmışım.
Age of Heroes Online oyunu, cep telefonları ve bilgisayar için tasarlanmış bir MMORPG(viki) oyun.
Bu oyun ne kadar zamandır var ve insanlar ne kadar zamandır bu şekilde oynayabiliyor bilmiyorum ama ben ilk defa karşılaştım. World of Worldcraft, Runes of Magic gibi MMORPG oyunları, kendilerini sırf hayran kitleleri ile kanıtlayan oyunlar.
Bilgisayarda MMORPG oynanması artık çok aşikâr bir durum. Şuradaki yazımda, flash oyunların gelişiminden ve browser oyunlarının MMORPG türüne yaklaşımına değinmiştim. Ancak cep telefonumda grafiksel bir MMORPG oynayacağım hiç aklıma gelmemişti. En azından benim neredeyse hiçbir şeyi desteklemeyen telefonumun bunu gerçekleştireceğini beklemezdim.
aoho1

Grafikler ve oynanabilirlik

Tahmin edebileceğiniz gibi grafikleri kötü. Ancak eğer Ultima Online oyununu hoşunuza gidiyorsa bu oyunu da seveceğinizi düşünüyorum. Zaten son teknoloji olmayan bir cep telefonundan da mükemmel grafikler beklemek yanlış olur.
Oynanışı hiç de zor değil. Oyunda bir imleç beliriyor ve tuşlarla yönlendirip, gitmek istediğiniz yere bir defa tıklıyorsunuz.
Size önerim; eğer biraz İngilizce bilginiz varsa, diyalogları okumadan geçmeyin.

Oyunu indirmek

  1. Oyunu kendi sitesinden indirebilirsiniz. “.jad” ve “.jar” dosyalarını buradaki linkten edinebilirsiniz. Ondan sonra bluetooth veya usb aracılığı ile telefonunuza atıp kurabilirsiniz.
  2. Oyunu telefonunuza indirmek için cep telefonunuzun tarayıcısından http://m.getjar.com adresine gidin. En altta “Quick download code” linkine tıklayın ve 098642 kodunu yazıp devam edin. Oyunu kurduktan sonra 3 tuşuna basıp kayıt işlemini gerçekleştirebilirsiniz.
kaynak

Hiç yorum yok: