9 Şubat 2010 Salı

Windows 7 notları

artıları, download windows 7, eksileri, Microsoft, windows 7, windows 7 ultimate, windows 7 upgrade
Windows 7 henüz sade­ce birkaç aylık bir işletim sistemi. Eninde sonunda bu işle­tim sistemini kullanacak olan bir­çok bilgisayar kullanıcısı halen bu Windows 7′ye geçmiş değil. Bir­çok kurum ve kullanıcı ise halen terfi seçeneklerini değerlendiri­yor. Ancak yine de ilk kullanıcı­ların bu yeni işletim sistemi hak­kındaki fikirlerini almak için er­ken değil.


16 Kasım’dan itibaren başlayan ve Windows 7′ye hemen terfi eden kullanıcılar arasında yapılan bir çalışmanın sonuçları ise, yeni işletim sistemini kullananların bü­yük bir çoğunluğunun memnun olduklarını gösteriyor.
Yüksek memnuniyet oranı 615 civarında profesyonel kulla­nıcı üzerinde yapılan bağımsız ça­lışmaya göre büyük bir çoğunluk Windows 7′den tam anlamıyla memnunlar. Bu kullanıcılar aynı zamanda Windows 7′nin Vista ve XP’den açıkça daha gelişmiş olduğunu belirttiler, işletim siste­mine geçişteki her zamanki meş­ru gecikmeler ve sakat kurulum­lar yok denecek kadar azdı. Windows 7 kullanımı öncesin­de, yanıt verenlerin %46’sı Vista, %32’si XP, %17’si XP ve Vista’yı eşit olarak birlikte ve %5′i Win­dows harici işletim sistemleri­ni ve son olarak %0,7′lik kısmı ise Windows’un diğer sürümleri­ni kullanıyordu. Mevcut PC’Ierini yükselterek en son sürüm olan Windows 7′ye geçen %73′lük kısmın, %8′lik bölümü işletim sis­temi önceden kurulu bilgisayarlar kullanırken, %14′lük kısmı bir ön­ceki sürüm ile çalışmakta, %6’sı ise Boot Camp ya da sanallaştı- ran bir program vasıtası ile App­le tabanlı bilgisayarlarında kulla­nıyordu.

İşletim sistemi tecrübesi soruldu­ğunda katılımcıların %64′ü ken­disini uzman olarak nitelendirir­ken, %35′lik kısmı orta seviyede ve %1 den azı ise kendilerini baş­langıç seviyesinde bilgili kimseler olarak işaretledi.
%61′lik kısım, Windows 7′yi ta­mamen ya da genellikle evde ve kişisel kullanım amaçlı, %25′i hem iş hem ev, %14′ü ise ta­mamen veya genellikle iş amaç­lı kullandıklarını belirtmiş. Ayrıca %61′lük kısım, Windows 7 ‘nin 64-Bit’lik sürümünü, %31′lik kı­sım ise 32-Bit’lik sürümünü kul­landığını söylemiş. %82′lik büyük bölüm yeni işletim sistemini en baştan başarılı bir şe­kilde kurmuş, %18′lik kısım ise Vista üzerinden kurulumu ger­çekleştirmiş. Son olarak %59′lukkesim, Windows 7′yi yoğun bir şekilde, %36′lık kesim normal de­recede ve %5′lik kesim çok az de­recede kullandıklarını belirtmiştir.
Windows 7′nin kurulumu işletim sisteminin değerlendirir­ken kurulum aşaması çok önem­li çünkü kullanıcılar ilk izlenimle­rini buradan alıyorlar. Windows 7′yi kuran katılımcılar arasında, programı zorlukla çalıştıranlar sa­yısı çok az çünkü kurulum aşama­sı Vista’nın yüzüyle benzerlikler taşıyor. Kurulumu yapanların ol­dukça büyük bir kısmı, Vista üze­rine yardımla kuranlardan ziyade, daha kolay ve sorunsuz bir kuru­lum gerçekleştirmiş. Araştırma­ya katılanların %84′ü belirgin bir takılma olmadan, %13′ü ise ida­re eder nitelikte işlemi bitirdikleri­ni bildirmiş. Sadece %3′lük bir kı­sım, kurulumda sorun yaşadığını ama bunların 3′te 2’sinin çözüle­bilir nitelikte olduğunu belirtmiş. Daha önce XP işletim sistemi çı­kar çıkmaz yapılan araştırmanın, katılımcıların yarısının kurulum aşamasında belirgin sorunlar ya­şadığını belirten raporuna kıyasla bu durum oldukça etkileyici

Katılımcılar, Windows 7′nln so­runsuz kurulabildiğini belirtme­lerine rağmen, bu durum, kuru­lum esnasında hiç bir problem ya­şamadıkları anlamı taşımıyor. Ka­tılımcıların %40′ından fazlası, sü­rücü (driver) sorunu, 3′de birin­den fazlası ise, yazılım uyumsuz­luğu sorunu ile uğraşmak zorun­da kaldıklarını belirtmişler.

Özellik karşılaştırması Raporda en ilginç kısım yeni özellikler ile ilgili. Katılımcılar­dan, Windows 7′de gördükle­ri, yeni ya da önemli ölçüde re- vize edilmiş 11 özelliği oylamala­rını istenmiş. Katılımcıların 3′de 2’sinden fazlası, Aero Peek, gö­rev çubuğu, pencere hizalama ve sistem tepsisi gibi özellikleri “mükemmel” veya “çok iyi” ola­rak nitelemiş.

Katılımcıların büyük bölümünün en çok ısındığı şey ise tam olarak Windows 7 özelliği değil. 2009 Mart ayında Vista ve XP için de piyasaya sürülen Internet Explo­rer 8. Katılımcıların %50’si bunun iyi olduğunu düşünürken, %9′u mükemmel, %20’si “idare eder”, %13′ü kesinlikle “zayıf” demiş.

Mutlu kullanıcılar Araştırmaya katılanların çoğuWindows 7′yi kurma aşamasın­da sorunla karşılaşmamış, sonra­sında ise bir problem yaşamadan gördüğü değişiklikleri beğenmiş. Bu da etkileyici sayıda memnu­niyet anlamı taşıyor. Yeni işletim sisteminde, %70′lik kesimin ola­ğanüstü beğenisi, %24′lük kesi­min kısmen beğenisi, toplamda %94′lük büyük çoğunluğun bel­li derecelerde beğenmiş olduğu­nu gösteriyor.
%2′lik bir kesim ise kesinlikle memnun olmadıklarını belirtir­ken, %4′lük bir kesim ise beğe­nip beğenmediği konusunda bir karara varmadığını belirtmiş.

Kıyaslamalar Katılımcıların, Windows 7 üzeri­ne daha fazla fikir beyan etmele­ri için değişik yollar sunarak, yeni işletim sistemini, daha çok bildik­leri işletim sistemine göre kıyaslama yapılmış.

Windows 7 ‘ye gelenlerin çoğun­luğu Vista’dan olmuş. Gelenle­rin fikir birliği sağladığı nokta ise, yeni işletim sistemi Windows 7′nin Vista’dan belirgin bir şekil­de gelişmiş olması.
Neredeyse 3′te 2’si yeni işletim sis­teminin Vista’dan daha iyi olduğu­nu, %94′ü ise en azından bir şe­kilde daha iyi olduğunu ve %3′lük bir kısım ise Vista ile neredeyse aynı olduğunu söylemiştir, %1′lik küçük bir kısım ise Vista’dan kötü­ce olduğunu söylemiş.

Windows vs Snow Leopard Yapılan çalışmada Mac OS 10.6 Snow Leopard işletim sistemi­ne daha yakın olan katılımcı­ların, bu işletim sistemini Win­dows 7 ile kıyaslamasını isten­miş. Gelen sonuçlar ilginç. Kaba­ca 3′de 1′i, Windows 7′nin Snow Leopard’dan daha iyi olduğunu belirtmiş. Diğer 3′de 1′i ise iki iş­letim sisteminin aşağı yukarı aynı olduğunu, diğer 3′de 1′lik kesim ise Snow Leopard 10,6 işletim sisteminin, Windows 7 den daha iyi olduğunu belirtmiş.
kaynak

Hiç yorum yok: